آیا سونی با خروج از بازار کامپیوتر‌های مبتنی بر ویندوز، به تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی روی خواهد آورد؟

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، سونی با فروش بخش تولید لپ‌تاپ‌های سری وایو به شرکای تجاری ژاپن، به فعالیت در حوز‌ه‌ی تولید محصولات مبتنی بر ویندوز پایان داد و می‌توان گفت که دیگر شاهد عرضه‌ی محصولی از این کمپانی به‌همراه سیتم‌عامل ویندوز نخواهیم بود.
تبلیغات

کازو هیرایی، مدیرعامل کمپانی سونی دیروز در توکیو رسما اعلام کرد که تولید کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز جایی در برنامه های آتی این کمپانی نخواهد داشت.

کسب و کار تولید محصولات مبتنی بر ویندوز به کمپانی دیگری واگذار شده است.

وی با اعلام این جمله درکنفرانس خبری که بسیاری از اصحاب رسانه‌های ژاپن در آن حضور داشتند، رسما نقطه‌ی پایانی برای تولید محصولات سری وایو گذاشت. از اظهارات مدیرعامل سونی می‌توان به رویکرد جدید سونی در قبال تلفن‌های‌هوشمند پی برد. هیرایی در این مورد چنین اظهار نظر کرد:

ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در حال حاضر تمرکز روی تولید تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها بسیار ضروری است. مایکروسافت طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌ها را دارا است که شامل نسخه‌های مخصوص تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها نیز می‌گردد، از این رو شاید در آینده برای تولید محصولاتی مبتنی بر این سیستم‌عامل نیز برنامه‌های داشتیم.

هرچند مدیرعامل سونی در عدم ارائه‌ی سرنخ خاصی در مورد تولید محصولاتی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت داشت، اما به‌نظر می‌رسد که این کمپانی در نظر دارد تا تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمندی را به‌همراه ویندوز فون 8 به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات