گوگل پلاس سه ساله شد

یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
باور می‌کنید که سه سال از زمانی که گوگل تصمیم گرفت شبکه اجتماعی اختصاصی خود را به صورت آزمایشی (بتا) گسترش دهد، می‌گذرد؟ زومیت در طول این سه سال خبرهای فراوانی را در رابطه با این شبکه‌اجتماعی و یکپارچه‌سازی روزافزون آن با کمپانی‌های تلفن‌همراه، وب و موتورهای جستجو منتشر نموده است. امروز نیز به بهانه‌ی سومین سالگرد تولد گوگل‌پلاس، نگاهی گذرا خواهیم داشت به کودک نوپای گوگل و وضعیت آن پس از سه سال. با ما همراه باشید.
تبلیغات

گوگل پلاس در نوامبر 2011 بصورت رسمی به عنوان سرویس تشخیص هویت پیش‌فرض گوگل معرفی شد و خیلی زود جیمیل را به عنوان گزینه‌ی "ورود آسان" به‌G+ جایگزین کرد. گوگل‌پلاس اکنون با سرویس‌های جستجو، یوتیوب و پلی‌استور یکپارچه شده و ستونی اصلی برای سرویس مکالمات صوتی و تصویری هنگ‌اوتز گوگل به حساب می‌آید. بر اساس آماری که پیش‌تر توسط گوگل ارائه شده بود، بیش از 300 میلیون کاربر بصورت روزانه در گوگل‌پلاس وارد شده و به فعالیت می‌پردازند.

رابط‌کاربری گوگل‌پلاس به طور کلی تغییر کرده و از تایم‌لاین و عناصر استاندارد موجود در فیس‌بوک و توییتر به کلی فاصله گرفته است. تغییراتی که به اعتقاد برخی، آن را کارآمد‌تر و پویاتر کرده است. همچنین اپلیکیشن اندرویدی این شبکه‌ی اجتماعی نیز خیلی بهتر از گذشته و نسخه‌های اولیه‌ای که برای اندروید نان‌زنجبیلی ارائه شده بود، گشته است.

گوگل پلاس

با استفاده از API ارائه شده برای گوگل‌پلاس، توسعه‌دهندگان می‌توانند این شبکه‌اجتماعی و قابلیت‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری و ویژگی ورود با مشخصات کاربری G+ را بصورت کامل با برنامه‌ها و وبسایت‌های موردنظر خود یکپارچه‌سازی نمایند. هر چند امیدواریم در آینده شاهد یکپارچه‌سازی و تعامل بیشتر و عمیق‌تری میان گوگل‌پلاس و سایر برنامه‌ها باشیم.

تصویر ذیل، عکسی است که Dave Besbris از مسئولین ارشد گوگل‌پلاس، از رویداد بزرگداشت این مناسبت به اشتراک گذاشته است:

nexusae0 S033631-1 thumb

وی در پیوست به این عکس از کاربران گوگ‌پلاس نیز تشکر کرده است:

در این عکس بسیاری از دست‌اندرکاران و کسانی که گوگل‌پلاس را ساخته‌اند، حضور دارند؛ اما آنها همه‌ی سازندگان این شبکه‌ی اجتماعی نیستند. بلکه بخشی از آن را کسانی مثل شما که این پیام را می‌خوانند، ساخته‌اند. و من می‌خواهم از تمام وقتی که با ما گذراندید و اینجا را به مکانی از خودتان بدل کردید، تشکر کنم. ما چیزهای بسیار جذابی را برای ارائه در آینده، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این بسیار هیجان‌انگیز است که برای سه سال همراه شما بوده‌ایم.

هر چند وضعیت گوگل پلاس آنقدرها هم که انتظار می‌رفت با ثبات پیش نرفته است و هر از گاهی زمزمه‌هایی از احتمال متوقف‌شدن این پروژه نیز به گوش می‌رسد؛ چرا که به‌نظر می‌رسد با وجود تغییرات و پیشرفت‌های فراوان گوگل‌پلاس، این شبکه‌ی اجتماعی کماکان محبوبیت رقیب بزرگ خود یعنی فیس‌بوک را نداشته و آنچنان که باید انتظارات کاربران خود را برآورده نمی‌سازد. ولی نمی‌توان این حقیقت را نیز انکار کرد که گوگل‌پلاس پیشرفت‌های بسیاری داشته و اکنون به لطف توجه بسیار گوگل به آن و تأکید بر یکپارچه‌سازی اغلب سرویس‌های این کمپانی با G+، به بخش مهم و تأثیرگذاری از مجموعه سرویس‌های به‌هم‌پیوسته‌ی گوگل بدل شده است.

بد نیست اگر از این موقعیت و سالروز سه سالگی گوگل‌پلاس استفاده نموده و شما را به دنبال‌نمودن جدیدترین اخبار ما از صفحه رسمی زومیت در گوگل‌پلاس دعوت نماییم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم جزئی از میلیون‌ها کاربر گوگل‌پلاس هستید و از خدمات متنوع آن استفاده می‌کنید؟ به نظر شما گوگل در رقابت با سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر توانسته است از نام پرآوازه‌ی خود آنچنان که باید دفاع کند و حرفی برای گفتن داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات