اپل همچنان تولیدکننده‌ی برتر گوشی هوشمند و اندروید برترین پلتفرم در بازار ایالات متحده هستند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
راه‌های متعددی برای اندازه‌گیری سهم بازار وجود دارد. برخی برای اجرای اینگونه مطالعات بر اندازه‌گیری تاثیر تبلیغات یا اجرای پرسشنامه متکی هستند که چندان دقیق محسوب نمی‌گردد. برخی ارسال یا فروش دستگاه‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند که از مورد قبلی مناسب‌تر است اما آمار فروش رسمی چیزی نیست که به سادگی قابل دستیابی باشد. در برخی موارد نیز از قیاس داده‌های بدست آمده از شبکه های عظیم یا نرم‌افزارهای Tracking استفاده می‌شود که همین مورد آخر، روش بکار گرفته شده توسط comScore بوده است که گزارش جدیدی را در خصوص رقابت اندروید و اپل در ایالات متحده ارائه کرده است.
تبلیغات

 بر اساس گزارش comScore، تا تاریخ فوریه سال جاری 163.2 میلیون نفر در ایالات متحده صاحب گوشی هوشمند بوده‌اند که معادل نرخ نفوذ 68.2 درصدی این دستگاه‌ها در جمعیت این کشور محسوب می‌گردد. این رقم نمایانگر رشد 7 درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی سال پیش است که در نوامبر 2013 گزارش شده بود اما اگر کمی عمقی بنگریم، طی این مدت اتفاق بخصوصی در سه‌ماهه‌ی گذشته رخ نداده است. اپل در این لیست همچنان تولیدکننده‌ی برتر محسوب می‌شود که با رشد 0.1 درصدی، 41.3 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد. در این میان سامسونگ با رشد یک درصدی، تولیدکننده‌ی دوم محسوب شده و 27 درصد از سهم این بازار را در اختیار خود گرفته که در ادامه نیز ال‌جی با عبور از موتورولا جایگاه سوم را از آن خود نموده است. به نظر می‌رسد سامسونگ یک درصد سهم جدید خود را مستقیما از چنگ اچ‌تی‌سی در آورده که با از دست دادن یک درصد از سهم خود، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.

comscore-smartphone-oems-february-2014

در صورتی که کل سهم دستگاه‌های اندرویدی را با یکدیگر جمع نماییم، این سیستم‌عامل 52.1 درصد از بازار این کشور را در اختیار داشته که آن را بعنوان پلتفرم اول ایالات متحده مطرح می‌کند. هیچ پلتفرمی در این میان رشدی بیش از 0.6 درصد به خود ندیده (بلک‌بری با افت مواجه بوده) بنابراین می‌توان با قطعیت نسبی گفت که شرایط در حیطه‌ی پلتفرم تغییر چندانی نداشته و به مانند سه‌ماهه‌ی پیشین است.

comscore-smartphone-os-february-2014

به شکل جالبی در صورتی که نگاهی به ارقام مخاطبان اپلیکیشن‌ها داشته باشیم در میابیم که گوگل پلی در حال حاضر دومین اپلیکیشن محبوب و پراستفاده در گوشی‌های هوشمند کاربران ایالات متحده بوده و پشت سر فیسبوک قدم برمی‌دارد. مجموعه اپلیکیشن‌های اپل که شامل آیتونز، اپ‌استور اپل و گیم سنتر اپل می‌شود در جایگاه ششم لیست و درست بالای جیمیل و گوگل مپز ظاهر شده است. اپلیکیشن نقشه‌ی اپل نیز با بدست آوردن رقم 25 درصد در میان مخاطبان گوشی‌های هوشمند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را به خود دیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات