بیل‌گیتس برای تبیین خط مشی نرم‌افزاری مایکروسافت، ساتیانادلا را یاری خواهد کرد

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته مایکروسافت اعلام کرد که بیل‌گیتس از سمت ریاست هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت استعفا خواهد داد؛ اما برای یاری دادن به مدیرعامل جدید مایکروسافت، ساتیا‌نادلا به کمپانی باز خواهد گشت. هدف از بازگشت گیتس به مایکروسافت، کمک به نادلا به منظور ترسیم آینده‌‌ی نرم‌افزار برای ردموندی‌ها است که می‌تواند خبر خوشی برای مایکروسافت باشد.
تبلیغات

بیل‌گیتس که پیش از این به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره ردموندی‌ها انجام وظیفه می‌کرد، از این پس در مایکروسافت به‌عنوان مؤسس و مشاور فناوری به فعالیت پرداخته و زمان بیشتری را در خدمت مایکروسافت خواهد بود تا ساتیا‌ نادلا را در مورد فناوری‌های جدید و جهت‌گیری محصولات تولیدی راهنمایی نماید. از آنجایی که بیل‌گیتس و سلاتیا نادلا هر دو جزء توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند، در نتیجه می‌توان انتظار داشت تا این دو فرد نقشه‌ی راه مایکروسافت را در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار که حاصل تفکرات استیوبالمر بود، تغییر دهند. اما هنوز محور تغییرات روشن نیست.

همانطور که اشاره کردیم، هنوز برنامه‌های غول نرم‌افزاری جهان به روشنی مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود ردموندی‌ها در حرکت بعدی خود، رابط کاربری جدیدی را معرفی نمایند که برای انواع کاربردها قابل استفاده و کاربردی باشد. همچنین شایعات دیگری، خبر از ترکیب ویندوزفون و ویندوز RT برای تشکیل یک اکوسیستم واحد برای تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند می‌دهند. برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند که مایکروسافت تا پایان دهه‌ی جاری، سیستم‌عاملی را تحت سیستم ابری خود عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات