انتشار تصاویری که نشان از جیلبریک iOS 7 دارند

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
داستان جیلبریک و ارائه آپدیت‌های نرم افزاری پی‌درپی در سال‌های اخیر، تبدیل به جنگی میان هکرهای توسعه دهنده‌ی جیلبریک و اپل شده است که هنوز ادامه دارد و حالا به iOS 7 هم کشیده شده است. حال با توجه به تصاویر منتشر شده از آیپاد تاچی که در نسخه هفتم iOS یکی از نرم افزارهای غیر مجاز را اجرا می‌کند، می‌توان گفت که این نسخه هنوز نیامده، جیلبریک شده است.
تبلیغات

جیلبریک، فرایندی نرم افزاری است که با برخی دستکاری‌های عمیق در فایل‌های حساس و درونی سیستم عامل، امکان دسترسی به فایل‌های سیستمی، نصب اپلیکیشن‌های کرک شده و استفاده از هزاران ترفند موجود در برنامه سیدیا را میسر می‌کند. سیدیا که به نوعی بازار برنامه‌های مورد نیاز جیلبریک کنندگان محسوب می‌شود، میزبان تعداد بیشماری برنامه‌ یا اصطلاحا توییک است که به کمک آن‌ها می‌توان ظاهر و عملکرد سیستم عامل را به میل خود تغییر داده و ویژگی‌های فراوانی به آن افزود. توسعه دهندگانی مستقل  این قفل شکن نرم افزاری را با ورود هر نسخه جدید از iOS و با استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در آن ساخته و به رایگان در اختیار عموم  قرار می‌دهند.

روز یکشنبه یکی از توسعه دهندگان سرشناس جیلبریک به نام رایان پتریچ که از طراحان توییک برای سیدیا نیز می‌باشد، با انتشار عکسی از آیپاد تاچ قفل شکسته خود در توییتر، نشان داد که  نسخه هفتم iOS نیز از هم اکنون قابل جیلبریک است.

ipod touch

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کند، برنامه Activator که یکی از توییک‌های پراستفاده سیدیا است، بر روی دستگاه آقای پتریچ نصب شده و در حال اجرا است.

البته فعلا هیجان زده نشوید، چرا که تا زمان عرضه نسخه نهایی iOS 7 برای عموم کاربران در پاییز امسال، خبری از جیلبریک نخواهد بود. چرا که هکران تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا حفره‌های امنیتی سیستم عامل را تا آخرین لحظات  از اپل پنهان نگه دارند و مشخصا برای نسخه‌های بتای فعلی، هیچ جیلبریکی منتشر نخواهد کرد.

شما جز کدام دسته هستید؟ دستگاه خود را جیلبریک می‌کنید یا از نسخه اصلی و دست نخورده iOS لذت می‌برید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات