آیا سامسونگ قابلیت Smart Pause را بصورت غیرقانونی از دانشگاه کوئینز برگرفته است؟

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
دانشگاه کوئینز در کشور کانادا پرونده‌ای دعاوی را بر علیه سامسونگ به جریان انداخته است که طی آن ادعایی را مبنی بر سواستفاده از فناوری توسعه داده شده این دانشگاه توسط سامسونگ مطرح کرده است. براساس اطلاعاتی که توسط دادگاه منتشر شده است در فاصله‌ی اکتبر سال 2003 تا ژانویه 2004، این دانشگاه و یک کمپانی عام‌المنفعه به نام PARTEQ در حال مذاکره با سامسونگ بوده‌اند. موضوع مذاکره‌ی مورد نظر، رابط کاربری جایگزین بوده است.
تبلیغات

این فناوری در سال 2003 توسط دانشگاه کوئینز به ثبت رسیده است و براساس اطلاعات ثبت شده در توضیح این پتنت، این فناوری توانایی ردیابی چشم کاربران را داشته و براساس آن ابزار مورد نظر را قادر به عکس‌العمل در برابر حالات خاصی می‌نماید. این فناوری دقیقا در قابلیت Smart Pause ابزار‌های گلکسی مورد استفاده قرار گرفته است.

در 31 ژانویه سال 2014 میلادی دانشگاه کوئینز و کمپانی PARTEQ پرونده‌ای را در دادگاه بر علیه سامسونگ به جریان انداختند. این پرونده دقیقا یک سال پس از تعبیه این ویژگی در گلکسی S4 و همچنین مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی گلکسی‌نوت 3 انجام شده است که این ویژگی در آن تعبیه شده است. این دانشگاه پشنهاد خرید این فناوری را در اختیار سامسونگ قرار داده است، اما با رد پیشنهاد مورد نظر توسط سامسونگ، دانشگاه کوئینز از راه قانونی اقدام به احقاق حق نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات