با یک لنز 30 دلاری گوشی هوشمند خود را به میکروسکوپی با قابلیت زوم 150 برابر تبدیل کنید

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از علاقه‌مندان به امور آموزشی در تلاش برای ایجاد تحول در آموزش به وسیله ایده‌های نو در حوزه فناوری هستند. توماس لارسون با تهیه لنزی با کاربرد بسیار ساده یکی از این ایده‌ها را در عمل به نمایش گذاشته است.
تبلیغات

این روزها بچه ها بیشتر از آن که مایل به دریافت ابزارهای آموزشی باشند به گوشی های همراه هوشمند علاقه نشان می‌دهند. اما دلیلی وجود ندارد که این دو مورد با هم ترکیب نشوند. یک لنز 30 دلاری می تواند قابلیت زوم 150 برابر را برای تلفن همراه هوشمند یا تبلت شما به ارمغان بیاورد و شما را وارد جستجو در دنیای ذرات کند. این لنز که یک پروژه KickStarter است توسط توماس لارسون ساخته شده که قبلا هم لنزهایی با قابلیت زوم 15 برابر را معرفی نموده بود.

این لنز به دوربین تلفن همراه وصل می شود و پس از انجام کار به راحتی از آن جدا می شود. با فشار روی ان می توانید مقدار زوم مورد نظر را تنظیم کنید، برای انجام این کار همچنین می توانید از نرم افزار دوربین متعلق به خود گوشی استفاده نمایید.

lens-smartphone

تمام چیزی که شما نیاز دارید یک منبع نور و یک اسلاید (اسلاید یا لام یک تیغه شیشه ای است که نمونه ای که قرار است زیر میکروسکوپ مشاهده شود روی آن قرار می‌گیرد) میکروسکوپی است. البته با پرداخت مبلغ بیشتر یک منبع نور و 6 اسلاید با نمونه آزمایشی از قبل آماده شده در اختیار کاربر قرار می گیرد.

برای استفاده از این لنز، گوشی شما حداقل باید به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز باشد. این محصول قادر به نمایش ذراتی به اندازه 1.5 تا 1.6 میکرون است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات