گوشی هوشمند آمازون از 4 حسگر برای تشخیص ژست‌های 3 بعدی و حرکت چشم بهره می‌برد

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
شایعات بسیاری در مورد گوشی هوشمند آمازون وجود داشتند؛ حال، امروز این گوشی بار دیگر در صدر خبرها قرار گرفته است. در تازه ترین خبر درز کرده در مورد این گوشی به نظر می‌رسد که این کمپانی آمریکایی در حال مذاکره با چندین کمپانی آسیایی تولید کننده ماژول‌های دوربین است تا قابلیت تشخیص ژست‌های 3 بعدی و حرکت چشم را به گوشی خود اضافه کند.
تبلیغات

این گوشی که به نظر می‌رسد، قرار است در سه ماهه دوم سال 2014 میلادی روانه بازار شود، از روش‌های خاص و جدیدی برای دریافت داده‌ها و دستورات ورودی بهره می‌برد. انتظار می‌رود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی، یکی از شرکای آمازون در ساخت این گوشی جدید باشد.

منابع اطلاعاتی از درون آمازون گزارش می‌دهند که این گوشی جدید مجهز به شش ماژول دوربین است که 4 عدد از آن‌ها از نوع VGA هستند که در چهار طرف گوشی قرار می‌گیرند و برای تشخیص ژست‌های 3 بعدی و همچنین تشخیص حرکات چشم مورد استفاده قرار خواهند گرفت. دو دوربین دیگر عبارت‌اند از دوربین 13 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 2 مگاپیکسل به عنوان دوربین جلویی. این شش ماژول دوربین توسط سه کمپانی به نام‌های Primax، Liteon و Sunny Optical ساخته می‌شوند. البته اذعان شده که کمپانی Primax وظیفه ساخت سه ماژول از شش ماژول مد نظر آمازون را بر عهده دارد.

این گوشی که یکی از بخش‌های پروژه اصلی تحت نام Mr.Smith در داخل کمپانی آمازون می‌باشد مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچ و پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 800 ساخت کمپانی کوالکام می‌باشد.

sensors

هزینه استفاده از لنزهای مورد استفاده در این گوشی نیز به تنهایی چیزی در حدود 40 دلار خرج بر روی دست آمازون خواهد گذاشت.

این گوشی قرار است به عنوان یکی از رقبای سرسخت گوشی‌های آیفون 5S و گلکسی اس 5 روانه بازار شود. گفته می‌شود که آمازون قصد دارد این گوشی را در دو مدل پیشرفته و معمولی روانه بازار کند. شرکای تجاری آمارون از هم اکنون مشغول فراهم کردن قطعات مورد نیاز این کمپانی برای استفاده در جدیدترین گوشی هوشمندش می‌باشند و طبق برنامه‌ریزی قرار است تا اوایل سال 2014 میلادی قطعات لازم برای ساخت چیزی در حدود 5 تا 10 میلیون دستگاه از این گوشی را تولید نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات