یوتیوب پخش ویدیو در رزولوشن 4K با قابلیت استریم از طریق پهنای باند کم را بصورت آزمایشی ارایه خواهد کرد

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
برای استفاده از فناوری اولترا HD و پاگرفتن آن باید علاوه بر ساخت نمایشگرهای 4K، بستری نیز برای انتقال ویدئو‌ها و پخش آن‌ها ایجاد شود. براساس گزارش منتشر شده توسط GigaOM، این امکان زودتر از آنکه انتظار می‌رفت با آغاز به‌کار آزمایشی استریم ویدئو‌های 4K توسط یوتیوب در نمایشگاه CES 2014 محقق خواهد شد.
تبلیغات

روزهای آتی و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2014، یوتیوب پخش و استریم ویدئوها با کیفیت 4K را به‌طور آزمایشی ارائه خواهد داد و احتمالا شاهد عرضه‌ی تلویزیون‌هایی در سال آتی میلادی یعنی سال 2015 خواهیم بود که قادر به پشتیبانی از فرمت جدید یوتیوب هستند. مطمئنا پهنای باند مورد استفاده برای استریم ویدئوهای 4K یکی از چالش‌های بزرگ در این راه است، اما گوگل با ارائه‌ی این ویدئوها با فرمت VP9 Codec که پهنای باند کمتری را نسبت به فرمت‌های کنونی نیاز دارد، مشکل را تا حدی حل کرده است.

براساس گزارش‌ها این کدک رایگان بوده و سایر افراد نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای این کدک را مورد استفاده قرار دهند.

این کدک برای افرادی که از سخت‌افزار مورد نیاز برای پخش ویدئوهای 4K محروم هستند نیز کارساز است. استفاده از فرمت VP9 منجر به کاهش 50 درصدی در ترافیک مورد نیاز برای پخش ویدئوهای HD نیز خواهد شد. Varela برای افرادی که تمایل به استفاده از این فناوری، پیش از عرضه‌ی تلویزیون‌ها و مانیتورهای 4K دارند، سخت‌افزاری را بعنوان Decoder عرضه خواهد کرد که می‌توان از آن در PCها و سایر ابزار‌ها استفاده کرد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات