در آستانه تعطیلی Google Reader، برترین جایگزین آن، Feedly بروز شد

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
تنها دو هفته تا تعطیلی کامل سرویس خبر خوان گوگل ریدر زمان باقی مانده که Feedly از فرصت استفاده نموده و سرویس خود را کامل کرده تا کاربران به طور کامل به این سرویس مهاجرت کنند. در نسخه جدید فیدلی همگام سازی با فضای ابری اضافه شده تا کاربران کلیه اطلاعات مربوط به فیدهای خود را از سرورهای گوگل به فیدلی انتقال دهند.
تبلیغات

تا به حال، فیدلی به سرویس گوگل ریدر متصل می‌شد و اطلاعات کاربر را از سرورهای گوگل دریافت و نمایش می‌داد، اما از این پس اطلاعات مربوط به فیدهای کاربران در فضای ابری تحت کنترل خود فیدلی ذخیره می‌شوند.

از طرفی توسعه دهندگان نیز قادر خواهند بود تا از APIهای فیدلی در برنامه های خود بهره ببرند، به عنوان مثال از این پس سرویس‌های IFTTT، Sprout Social, NextGen Reader, Press و Newsify همگی از فیدلی پشتیبانی می‌کنند.

فیدلی همچنین رابط کاربری سرویس تحت وب خود را دستخوش تغییر نموده تا کارآمدتر از پیش شود. آنها نقطه نظرات کاربران را به خوبی در نظر گرفته و سرویس خود را بهبود بخشیده‌اند. این کمپانی اعلام کرده که روزانه بیش از 25 میلیون فید را پردازش می‌کند.

اما فیدلی به زودی رقبای قدرتمندی پیدا خواهد کرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ از همان زمان اعلام رسمی گوگل مبنی بر کنار گذاشتن Reader، اقدام به ساخت خبر خوان خود کرده‌اند. یکی از برترین آنها Digg است که به زودی خبرخوان خود را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود سرویس جدید Digg به کمک بازخورهای 17 هزار کاربر ساخته شده و هفته آینده رسما معرفی خواهد شد. شایعاتی نیز وجود دارد که یاهو در حال ساخت جایگزین گوگل ریدر است.

اگر تا به حال از Feedly استفاده نکرده‌اید، برای آزمایش آن تنها کافی است به وب سایت آن مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات