استفاده اپل از نمایشگرهایی بزرگتر؛ الزام یا ترجیح؟

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شایعات زیادی مبنی بر ارایه آیفون بعدی با صفحه نمایش بزرگتر وجود دارد. در حالی که اپل همچنان قصد دارد تا تمرکز خود را روی گوشی‌های هوشمند پیشرفته حفظ نماید، به نظر می‌رسد استراتژی این شرکت تحت تاثیر رشد روزافزون محصولات دارای نمایشگرهای بزرگ در آسیا و بازارهای نوظهور قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارشی که به تازگی توسط بنیاد پژوهشی Jana ارایه شده است، مشتریان در بازارهای نوظهور تمایل به گوشی‌هایی با نمایشگرهای حداقل 5 اینچی دارند. در گزارش Jana آمده است:

در حالی که گوشی‌هایی با نمایشگرهای بین 4 تا 5 اینچ مطلوب پاسخ‌دهندگان نظرسنجی ما نبوده‌اند ولی گوشی‌های 4 اینچی همچنان محبوب هستند.

در این نظر سنجی 1386 نفر از صاحبان گوشی‌های هوشمند از 9 کشور مختلف مورد این پرسش قرار گرفتند که مایلید صفحه نمایش گوشی بعدی شما چند اینچی باشد؟ در ادامه پاسخ‌های افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی را با هم مشاهده می‌کنیم.

Screenshot-2014-08-14-12.53.50

اما واقعا چه معیارهایی باعث می‌شوند تا نمایشگرهای 5 اینچی از محبوبیت بالاتری برخوردار باشند؟ شاید یکی از دلایل اصلی این امر این باشد که در کشورهایی مانند آفریقای‌جنوبی، کنیا، نیجریه و ... که در بالا ذکر شدند، گوشی هوشمند دستگاهی است که از آن به عنوان وسیله‌ای برای برقراری تماس، گوش دادن به موسیقی، عکاسی، تماشای فیلم و بازی استفاده می‌شود و معمولا مردم این کشورها برای هر کدام از مواردی که گفتیم وسیله‌ی جداگانه‌ای ندارند. بدون تردید تماشای ویدیوها، وب‌گردی، تماشای عکس‌ها یا بازی کردن در یک نمایشگر بزرگتر لذت بیشتری هم دارد. بسیاری از پاسخ‌دهندگانی که گوشی‌های با صفحه‌نمایش کوچکتر را ترجیح می‌دهند، سختی حمل و نقل گوشی‌های بزرگ را بعنوان دلیل اصلی ذکر می‌کنند ولی اگر تبلت یا رایانه شخصی نداشته باشید، در این صورت گوشی‌هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ بسیار وسوسه‌انگیز است.

همچنین در ادامه این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در آن سوال شد که آیا آنها از تلفن‌های هوشمند خود برای تماشای ویدیو استفاده می‌کنند. اکثر آنها اعلام کردند: بله، این امر نظریه استفاده از تلفن‌های هوشمند بعنوان دستگاهی برای سرگرمی را قوت می‌بخشد که لازمه‌ی آن داشتن صفحه نمایشی با اندازه بزرگ است.

Screenshot-2014-08-14-13.12.56

اگرچه گوشی‌های جدید اپل که در راه هستند، خرید محتمل شرکت‌کنندگان در نظر سنجی Jana نیستند، چرا که اکثر آنها از درآمد کافی برای خرید آیفونی با رنج قیمت 800 تا 1000 دلار ندارند ولی از ذائقه جدید مشتریان مبنی بر علاقهمندی به خرید گوشی‌های هوشمنی با سایز نمایشگر بالا خبر می‌دهند و این نکته‌ای است که باعث شده کمپانی‌های محلی و جهانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای تصاحب بازارهای رو به رشدی مانند هند و جنوب‌شرق آسیا اقدام به تولید گوشی‌هایی با سایز بزرگ‌تر نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات