دستگاه‌های اپل در سه‌ماهه چهارم سال گذشته از کل صنعت PC فروش بیشتری داشته‌اند

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط یک تحلیلگر به نام بندیکت اونز، اپل طی سه‌ماهه منتهی به تعطیلات میلادی سال ۲۰۱۳ در مجموع تعداد بیشتری آیفون، آیپد، مک و آیپاد تاچ در مقایسه با کل کامپیوترهای ویندوزی، فروخته است.
تبلیغات

 بر اساس این داده‌ها، این اولین بار است که اپل در زمینه فروش سخت‌افزار از صنعت PC ویندوزی پیشی می‌گیرد. این کمپانی تا کنون بارها بر باور خود مبنی بر اینکه سرانجام بازار تبلت‌ها از بازار PCها گسترده‌تر خواهد شد تاکید ورزیده است؛ اگر آیپد و آیفون را بطور مجتمع و بدون احتساب مک در نظر بگیریم اکوسیستم iOS به تنهایی بسیار به پیشی گرفتن از بازار PC نزدیک است و از نظر حاشیه سود نیز پول بیشتری را متوجه اپل می‌نماید.

pcvsmac

مدت‌ها پیش میزان متوسط قیمت فروش دستگاه‌های اپل از بازار PCهای ویندوزی پیشی گرفت و به نظر می‌رسد اکنون نیز با شرایط مشابهی مواجه هستیم. بر اساس اطلاعات بدست آمده، اپل در سه‌ماهه‌ی گذشته میلادی، بطور میانگین قیمت 584 دلار را برای دستگاه‌های آیپد، آیفون و مک داشته و این در حالی است که بر اساس آخرین اطلاعات موجود در خصوص بازار PCهای ویندوزی که مربوط به دو فصل پیش است این رقم بطور میانگین 544 دلار در ازای هر دستگاه بوده است. بر اساس این اطلاعات، اپل نه تنها تعداد دستگاه بیشتری در مقایسه با مجموع صنعت کامپیوترهای شخصی ویندوزی به فروش رسانده بلکه حاشیه سود بالاتری را تجربه نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات