Vortex VR از گوشی جی۳ ال‌جی در هدست واقعیت مجازی خود استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید هم‌اکنون تعدادی هدست واقعیت مجازی در دست توسعه هستند. یکی از این هدست‌ها آکیولس ریفت بوده و دیگری پروژه‌ی مورفیوس سونی است که البته هیچ‌یک از آن‌ها هنوز بصورت تجاری عرضه نشده‌اند. اما اگر بدنبال یک هدست واقعیت مجازی متفاوت باشید، شاید  Vortex VR VRTX I با آن وابستگی خود به ال‌جی جی۳ بتواند نظرتان را جلب کند.
تبلیغات

 یکی از تفاوت‌های اساسی میان VRTX I و سایر هدست‌های واقعیت مجازی موجود، این است که هدست VRTX I به یک صفحه‌نمایش داخلی مجهز نشده و بجای آن، بر روی گوشی هوشمند ال‌جی جی۳ کاربر تکیه خواهد کرد. همانطور که در هدست واقعیت مجازی سامسونگ یعنی Gear VR نیز نمونه‌ی چنین حرکتی را با دستگاه‌های گلکسی دیده بودیم، اکنون شاهد استفاده از جی۳ بعنوان نمایشگر و نیروبخش این هدست هستیم.

با توجه به رزولوشن بسیار بالای صفحه‌نمایش جی۳، به نظر می‌رسد اقدام توسعه‌دهندگان Vortex VR برای انتخاب این گوشی ال‌جی تا حد زیادی منطقی بوده است. البته باید در نظر داشت که چنین گزینشی بطور قطع بازار فروش این هدست را محدود خواهد کرد چرا که مشخصا همه‌ی افراد از یک ال‌جی جی۳ بهره نمی‌برند. همچنین از نکات قابل ذکر دیگر در خصوص این هدست، تولید آن بوسیله‌ی پرینت سه‌بعدی بوده که به لطف همکاری میان ameFace Labs و 3D Systems صورت پذیرفته است.

دیوید هینز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی Vortex VR می‌گوید:

این همان تجربه‌ی واقعیت مجازی با موبایل است که همگان انتظارش را می‌کشیدند و با همکاری شرکای تکنولوژیک ما یعنی ameFace Labs و 3D Systems ما موفق شدیم با سرعت بالایی کیس موبایل و دستگاهی که برای بهره بردن هرچه بیشتر از سیستم‌عامل اندروید، و قدرت سخت‌افزاری موجود در ال‌جی جی۳ توسعه یافته را وارد بازار کنیم.

هنوز صحبتی در خصوص تاریخ عرضه‌ی تجاری این هدست به میان نیامده اما توسعه‌دهندگانی که علاقمند به آزمایش این دستگاه باشند قادر هستند با قیمت 99.99 دلار به ثبت سفارش خود در وب‌سایت Vortex VR بپردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات