هنگ‌اوتس در جی‌میل دستخوش تغییر می‌شود

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
امروز کمپانی گوگل یک بروزرسانی بر روی سرویس پیام‌رسان هنگ‌اوتس خود در جی‌میل انجام داد. شاید نتوان این بروزرسانی را اساسی دانست، اما طی آن نقطه‌ی سبزرنگی که حاکی از در دسترس بودن دوستان بود، دوباره به جیمیل بازگشته است. این ویژگی پس از جایگزین‌شدن Google Talk با هنگ‌اوتس غیرفعال شده بود.
تبلیغات

از آن‌جایی که گوگل قصد دارد سرویس هنگ‌اوتس خود را به عنوان یک سرویس پیام‌رسان جامع با قابلیت کار‌کردن بر روی انواع و اقسام دستگاه‌ها جا بیاندازد، استفاده از شاخص‌های نشان‌دهنده‌ی وضعیت فعالیت کاربر را به طور کامل کنار گذاشته بود؛ زیرا این کمپانی فرض را بر این گذاشته که تمامی افراد در مجموع حالات به اینترنت دسترسی دارند؛ چه از طریق کامپیوتر یا به وسیله گوشی یا تبلت. این موضوعی بود که پیام‌رسان گوگل را از سایر رقبا متمایز می‌ساخت. البته به نظر می‌رسد که عقیده سران گوگل در این مورد که کاربر ‌نمی‌تواند وضعیت اتصال خود به اینترنت را تغییر دهد، هیچ تغییری نکرده است.

برخلاف دیگر پیام‌رسان‌ها شما نمی‌توانید در هنگ‌اوتس وضعیت اتصال خود را در دسترس، گرفتار یا حتی مخفی کنید؛ بلکه این گوگل است که به صورت خودکار چنانچه به اینترنت متصل باشید وضعیت شما را در دسترس نشان می‌دهد.

googleNewHangouts

یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته در نسخه‌ی جدید هنگ‌اوتس جی‌میل، امکان تعیین موردی است که نشان‌دهنده وضعیت شما به صورت روزانه است. با استفاده از این ویژگی و بیش از 80 Emoji می‌توانید به دیگران نشان دهید که چه حالی دارید!

البته این ویژگی چندان کاربردی نیست و احتمالاً بسیاری از کاربران پس از یکبار تنظیم آن دیگر به سراغش نخواهند رفت.

ویژگی آخر نیز مربوط به بهبود سیستم جستجو است که با استفاده از آن می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته دوستانتان را پیدا کرده و سپس با آن‌ها به چت‌کردن متنی یا تصویری بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات