مرسدس بنز برای افزایش ایمنی از برچسب‌های QR در خودروهای خود استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از افراد از برچسب‌های QR خوششان نمی‌آید. اما چه خوشمان بیاید، چه نیاید، این برچسب‌ها می‌توانند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کنند. حال یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین کمپانی‌های خودروسازی جهان، مرسدس بنز، برای افزایش ایمنی خودرو و همچنین نجات جان سرنشینان قصد دارد تا از این برچسب‌ها استفاده کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چنانچه این کمپانی از QR در خودروهای ساخت خود استفاده کند، در صورت بروز حادثه تنها چیزی که امدادگران به آن نیاز دارند دوربین تلفن همراهشان است. آن‌ها بعد از اسکن کردن کدهای QR، اطلاعات ارزشمندی از خودروی حادثه دیده بدست می‌آورند مانند این‌که سرنشینان دقیقا کجا قرار دارند؟ و یا بهترین محل برای بریدن بدنه کجاست؟

از این طریق دیگر وقت اضافی جهت برنامه‌ریزی برای شروع عملیات نجات صرف نخواهد شد و امدادگران بلافاصله شروع به نجات سرنشینان از خودروی حادثه دیده می‌نمایند و از این طریق حتی آن چند دقیقه اضافی که ممکن است بهترین زمان برای نجات یک فرد باشد از دست نخواهد رفت.

article-mercedes-codigos-qr-salvavidas-94320-519f3f8b1d201

نظر شما در رابطه با این اقدام مرسدس بنز چیست؟ براستی مگر استفاده از این برچسب‌های اطلاعاتی چقدر هزینه‌بردار است که سایر شرکت‌های خودروسازی جهان از آن استفاده نمی‌کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات