اپل برای جیلبریکرها بخاطر کمک در امن‌تر کردن iOS 7.1 اعتبار قائل می‌شود!

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
ما اغلب رابطه میان اپل و جیلبریک کننده‌ها را به سان بازی موش و گربه تعبیر می‌کردیم که در آن اپل نرم‌افزار خود را ارائه می‌داد، جیل‌بریک کننده‌ها حفره‌های امنیتی آن را برای گذر از محدودیت‌های اکوسیستم اپل یافته و به کار می‌بستند و اپل نیز تلاش می‌کرد با یافتن این باگ‌ها آن‌ها را بسته و از کار جیلبریک کننده‌ها جلوگیری کند. اما ممکن است اپل تصمیم داشته باشد اندکی این رابطه را تغییر داده و برای جیلبریکرها بعنوان بخشی از این فرآیند اعتبار قائل شود.
تبلیغات

 اگر در وب‌سایت خود اپل به صفحه About the security content of iOS 7.1 مراجعه کنید خواهید دید که هر یک از وصله‌های امنیتی قرارگرفته در آخرین نسخه نرم‌افزارهای iOS، با ذکر نام شخصی که آن مشکل امنیتی را به اپل شناسانده همراه شده است. در این صفحه مجموعه وسیعی از اعتبارات به تیم امنیتی کروم گوگل، اشخاص فعال در یوتیوب، بسیاری توسعه‌دهندگان و هکرهای کلاه‌سفید و حتی evad3rs تعلق گرفته است. مورد آخر از این جهت بسیار جالب توجه است که evad3rs نام بسیار بزرگی در جامعه جیلبریک محسوب می‌گردد چرا که این تیم مسئول توسعه جیلبریک نسخه 6 و 7 سیستم‌عامل iOS بوده است.

البته در همان صفحه بطور خاص ذکر شده است که «نام بردن از وب‌سایت‌ها و تولیدات طرف سوم تنها به منظور اطلاع‌رسانی بوده و به هیچ‌عنوان به منزله تایید یا توصیه نیست». برخلاف دیگر کمپانی‌ها نظیر گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، اپل جایزه‌ای برای کشف باگ به کسانی که معایب سیستم‌های این شرکت را نمایان می‌کنند ارائه نمی‌کند بنابراین نمی‌توان با اطمینان گفت که اپل از ساز و کار موجود در حالت کلی رضایت خاطر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات