بیل گیتس پذیرفت که استفاده از Ctrl-Alt-Delete از ابتدا اشتباه بوده است

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس -یکی از بنیان گذاران مایکروسافت- پذیرفت که استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete برای لاگین کردن به کامپیوتر از ابتدا اشتباه بوده است. او در مصاحبه‌ای که در هاروارد انجام داد در رابطه با روزهای ابتدایی شکل گیری مایکروسافت و تصمیم در رابطه با استفاده از این کلیدهای ترکیبی گفت.
تبلیغات

بیل گیتس توضیح داد که اگر از نسخه قدیمی نرم افزارها یا سیستم عامل ویندوز استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه موارد عجیب و غریب بسیاری شده‌‌اید. او در ادامه به طراحی کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete برای ورود به سیستم صحبت کرد و گفت آنها برای اینکه مانع تلاش نرم افزارهای مختلف برای شکستن رمز عبور سیستم عامل شوند از این کلیدهای ترکیبی استفاده نمودند.

بیل گیتس همچنین قبول کرد که این اقدام آنها اشتباه بوده و حاضرین نیز به صداقت او خندیدند:

ما باید از یک کلید تکی برای این کار استفاده می‌کردیم، اما شخصی که صفحه کلید IBM را طراحی کرده بود، حاضر نبود که یک کلید اختصاصی در اختیار ما قرار دهد.

دیوید بردلی، مهندسی که بر روی کامپیوترهای IBM PC کار می‌کرد، در واقع مخترع کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete است که از طریق آنها PC ریبوت می‌شد. بردلی گفت: شاید من آن را اختراع کرده باشم، اما بیل آن را معروف کرد.

حتی در ویندوز 8 نیز هنوز این کلیدهای ترکیبی وجود دارند و کاربر از طریق آنها می‌تواند به صفحه لاگین، یا تسک منجیر دسترسی داشته باشد.

هرچند صفحه قفل ویندوز 8 با فشار دادن هر کلیدی به قسمت لاگین وارد می‌شود، اما هنوز کلیدهای ترکیبی سه گانه در آن فعال هستند.

Ctrl+Alt+delete تنها اشتباهی نبود که بیل گیتس آن را پذیرفت. او ابتدای سال جاری قبول کرد که به بازار موبایل بی توجه‌ای کرده است:

ما تلفن‌های موبایل را فراموش نکرده بودیم اما روشی که بکار گرفتیم باعث شد تا نتوانیم رهبر بازار باشیم.

بالمر نیز در اظهار نظری مشابه این موضوع را تایید کرده بود و علاوه بر آن بزرگترین اشتباه خود را در ویندوز ویستا دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات