جیمیل اولین اپلیکیشن اندروید با بیش از یک میلیارد نصب

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در سپتامبر گذشته گوگل اعلام کرد که پلتفرم اندروید این کمپانی به یک میلیارد دستگاه فعال رسیده و همچنان به گسترش تسلط خود بر بازارهای سراسر جهان ادامه می‌دهد. بنابراین برای رسیدن یکی از اپلیکیشن‌های موجود در Google Play Store به رقم یک میلیارد نصب، تنها نیاز به اندکی زمان بود. حال به نظر می‌رسد که این اپلیکیشن یکی از تولیدات خود گوگل یعنی اپلیکیشن Gmail است.
تبلیغات

 اگر به داده‌های ارائه شده توسط comScore توجه کنید، Facebook بطور مداوم محبوب‌ترین اپلیکیشن موبایل از نظر تعداد کاربران فعال ماهیانه بوده و حتی Google Search و YouTube توانسته‌اند محبوب‌تر از Gmail باشند. اما در این میان اپلیکیشن Gmail بوده است که موفق شده وارد مرز یک تا پنج میلیارد دانلود و نصب در Google Play شود. اینکه جیمیل دقیقاً چه زمانی به این رقم دست یافته بصورت رسمی مشخص نیست؛ اما بر اساس گزارش AppBrain این مسأله مربوط به روز 6 ماه می بوده است.

از نظر فنی Google Play services چندین ماه پیش موفق به رد‌شدن از مرز یک میلیارد نصب شده است؛ اما این سرویس در حقیقت یک اپلیکیشن محسوب نمی‌گردد. البته در نظر گرفتن این مسأله نیز ضروری است که Gmail هم بصورت پیش‌فرض بر روی بسیاری گوشی‌های اندرویدی نصب شده است و نمی‌توان تمام آمار آن را به نصب‌های انتخابی توسط کاربران اطلاق نمود؛ چراکه در اصل جیمیل حتی به این تعداد کاربر فعال ماهیانه ندارد.

تعدادی از برنامه‌های موجود در گوگل پلی در مرز 500 میلیون تا یک میلیارد نصب قرار دارند که Google Search ،Google Maps ،YouTube ،Facebook و WhatsApp در این میان هستند. بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم برنامه‌ی بعدی که این مرز را در خواهد نوردید کدام‌یک از گزینه‌های موجود است. منطقی به نظر می‌رسد که اپلیکیشن بعدی نیز یکی از ساخته‌های خود گوگل باشد؛ اما هیچ‌گاه نباید Facebook را دست کم گرفت. خصوصاً با توجه به آمار اخیر این کمپانی مبنی بر وجود 609 میلیون کاربر فعال روزانه برای فیس‌بوک در کلیه‌ی پلتفرم‌های موبایل که چندی پیش ارائه شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات