ال‌جی صفحه‌ نمایش 5 اینچی و تقریبا بدون حاشیه دور را معرفی می‌کند

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
رویای تلفن همراه با صفحه نمایش بدون حاشیه و یکدست در طی سالیان متمادی باعث شده تا صنعت ساخت صفحات نمایشگر هر روز بیشتر و بیشتر تلاش خود را بر روی طراحی و ساخت صفحات نمایشگر با کمترین حاشیه کناری بکار گیرد تا اینکه در آینده‌ای نزدیک بر روی صفحه اصلی موبایل تنها شاهد صفحه نمایش باشیم و نه هیچ حاشیه و گوشه‌ اضافی. در این راستا کمپانی ال‌جی به موفقیت‌های جالبی دست یافته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی اس 4 و ال‌جی اپتیموس جی پرو، دارای صفحات نمایشی هستند که تقریبا دارای کمترین حاشیه در بین سایر رقبا می‌باشند و در این گوشی‌ها صفحه نمایش توسط لایه نازکی از آلومینیوم متصل به بدنه محافظت می‌شود اما انگار این مقدار پیشرفت هم کافی نیست و ال‌جی به کم رضایت نمی‌دهد و تصمیم دارد تا حذف کامل حاشیه و قاب دور صفحه نمایش به تلاش خود ادامه دهد.

ال‌جی که به نظر می‌آید در زمینه ساخت صفحات نمایشگر گوی سبقت را از رقبا ربوده، حال تصمیم دارد تا اولین کمپانی در جهان باشد که یک صفحه نمایش 5 اینچی تقریبا بدون حاشیه کناری را معرفی کند. حاشیه کناری این صفحه نمایش حدودا 1 میلیمتر ضخامت دارد و بسیار نازک است. این کمپانی صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه خود را در سمینار اختصاصی صفحه نمایش (SID 2013) که در ونکوور کانادا برگزار شد به طور کامل معرفی کرد. نمایشگر معرفی شده تنها قابلیت نمایش تصویر به صورت HD یا همان 720p را دارد اما ال‌جی قول داده که به زودی صفحات نمایشگر از این دست با رزولوشن 1080p را نیز معرفی نماید. صفحه نمایش معرفی شده ال‌جی با تکنولوژی TFT ساخته شده که آن‌را بسیار کم‌مصرف و سبک کرده است.

البته همانطور که متوجه شدید این صفحه نمایشگر تازه دوران کودکی خود را سپری می‌کند ولی این‌طور که پیش می‌رویم احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن البته آن‌هم به طور گسترده در محصولات دیجیتالی خواهیم بود.

نظر شما در مورد این صفحه نمایشگر ساخت ال‌جی چیست؟ چرا ال‌جی توانسته در زمینه طراحی و ساخت صفحات نمایشگر از سامسونگ پیشی بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات