ایسوس نرم‌افزار Sonic Radar یا رادار صوتی را برای بازی‌خورها معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2013، محصولات متنوع و جالبی معرفی کرده و مثل همیشه بر آنچه مورد توجه بازی‌خورهاست، توجه خاصی داشته است. شاید در نگاه اول مادربوردها و کارت‌گرافیک‌های قدرتمند این کمپانی جلب توجه کند، اما فعالیت ایسوس به سخت‌افزار محدود نمی‌شود. Sonic Radar یکی از نرم‌افزارهای جالب این کمپانی تایوانی است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.
تبلیغات

ایسوس به همراه محصولات جدید خود، بسته‌ی نرم‌افزاری بهتری ارایه کرده و از جمله پیشرفت‌های این کمپانی، می‌توان به نرم‌افزارهای صوتی اشاره کرد.

Sonic Radar یا رادار صوتی همان‌طور که از نامش پیداست، در بازی‌ها نقش یک رادار صوتی را ایفا می‌کند. بدین صورت که تصویری از یک رادار روی صفحه ظاهر می‌شود و جهت اصوات محیط و اشخاص را به شما نشان می‌دهد. در بازی‌هایی که صدای 5.1 کاناله دارند، با استفاده از اسپیکر یا هدست چند کاناله می‌توان جهت صدا را تشخیص داد، اما ایسوس گامی فراتر نهاده و با یک تصویر، در تشخیص جهت صدا به بازی‌کننده کمک می‌کند.

حاصل کار این است که چیزی مثل تصویر زیر در بازی کرایسیس 3 روی نمایشگر دیده می‌شود:

SonicRadar 678x452

ایسوس امیدوار است که این ابزار نرم‌افزاری هم به عنوان یکی دیگر از تجهیزات کاربردی برای بازی‌خورها، مفید واقع شود. البته ممکن است سازندگان بازی و بازی‌خورها، استفاده از این ابزار را به عنوان یک حقه تلقی کنند و حتی ممکن است مسابقات بازی‌های کامپیوتری اجازه‌ی استفاده از آن را ندهد. اما این موضوع برای ایسوس مهم نیست، بیشتر بازی‌خورها در خانه از این ابزار استفاده می‌کنند، بنابراین این موضوع چندان اهمیتی ندارد.

یک استفاده‌ی جانبی از چنین سیستمی در تجهیزات یک سرباز واقعی است. تصویری از رادار صوتی که جهت صداها را در نمایشگر روی صورت سرباز، به وی نشان می‌دهد. البته احتمالاً چنین ابزاری قبلاً اختراع شده است!

به زودی سانیک رِیدر (تلفظ صحیح سونیک رادار) برای تمام مادربوردهای سال 2013 ایسوس با سیستم صوتی SupremeFX و نیز کارت صداهای سری ROG عرضه می‌شود. در ابتدا باید آن را دانلود کرد و در ادامه در سی‌دی درایورها، اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات