تیم کوک می‌گوید که اپل در حال کار بر روی پروژه‌ای مخفی است: آیا iWatch به زودی معرفی خواهد شد؟

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل طی جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران این کمپانی و مدیران اجرایی برگزار شد، از تولید شیشه سافایر یا یاقوت کبود در خاک ایالات متحده برای «پروژه مخفی» این کمپانی که احتمالاً همان iWatch باشد خبر داد. وی همچنین آمار و ارقام جدیدی را نیز اعلام کرد و از شیوه‌های سرمایه‌گذاری در اپل و لزوم نگاه بلندمدت سرمایه‌گذاران سخن گفت.
تبلیغات

در جلسه‌ای که مدیران اجرایی اپل با سهامداران داشتند، تیم کوک از «پروژه ای سری» سخن به میان آورد که احتمالاً همان iWatch اپل باشد. این صحبت زمانی مطرح شد که از یکی از مدیران درباره پروژه‌هایی که اپل قصد تولید آنها در خاک ایالات متحده را دارد، سؤال کرد. کوک در پاسخ از کارخانه‌ای در آریزونا سخن گفت که یکی از تأمین‌کنندگان قطعات اپل از آن برای تأمین شیشه سافایر آیفون استفاده می‌کند. وی همچنین افزود که کمپانی‌های آمریکایی دیگری نیز وجود دارند که شیشه‌ مورد نیاز برای اپل را تأمین می‌نمایند.

پیش‌تر اعلام شده بود که در فاکس‌کان یاقوت کبود در حال تست شدن است و احتمالا در نسل بعدی آیفون از این شیشه مقاوم به عنوان محافظ پنل نمایشگر استفاده گردد. همچنین شایعاتی نیز مبنی بر تولید شیشه 4.5 اینچی از جنس یاقوت کبود توسط تأمین‌کنندگان اپل بر سر زبان‌ها افتاده است.

اما منظور کوک از «پروژه سری» مسلماً آیفون جدید نبوده و احتمالاً ابزار جدیدی که به زودی توسط اپل معرفی خواهد شد نیز از شیشه سافایر بهره خواهد برد. کوک پیش‌تر اعلام کرده بود که این کمپانی در حال کار بر روی محصولات جدید است و امنیت اطلاعات مرتبط با محصول جدید برای اپل بسیار مهم است. حدس ما این است که منظور از ابزار جدید، iWatch یا همان ساعت‌هوشمند اپل است که مسلماً باید محافظ نمایشگر آن بسیار مقاوم باشد. لازم به ذکر است که احتمالا پنل نمایشگر اپل توسط ال‌جی تولید خواهد شد.

کوک در این جلسه با اشاره به این موضوع که از 800 میلیون دستگاه اپلی تولید شده، 82 درصد آنها مجهز به iOS 7 هستند، سهم 4 درصدی ابزارهای اندرویدی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل، یعنی کیت‌کت را مورد تمسخر قرار داد. وی همچنین اعلام کرد که روزانه چندین میلیارد پیام از طریق iMessage ارسال می‌گردد و 15 تا 20 میلیون تماس ویدئویی از طریق FaceTime برقرار می‌گردد.

وی همچنین اعلام کرد که طی 60 روز آینده اپل برنامه خود برای تصاحب دوباره 60 میلیارد دلار از سهامش تا سال 2015 را اعلام خواهد کرد. وی همچنین متذکر شد که سرمایه‌گذاران باید نگاهی بلندمدت داشته باشند و آنهایی که به دنبال سرمایه‌گذاری زودبازده هستند نباید چندان روی اپل حساب کنند. وی در ادامه گفت که بخشی از تصمیمات تجاری‌اش ممکن است مبتنی بر مسائلی چون حقوق بشر و مسائل زیست‌محیطی باشد و برخی مواقع سرمایه‌گذاری در چنین موضوعاتی را بر افزایش دارایی شرکت ترجیح می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات