امکان استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل‌کروم در پلتفرم اپل و اندروید ماه آینده‌ی میلادی ممکن خواهد شد

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
گویا گوگل در پی نظم بخشیدن و یک‌دست کردن بیشتر پلتفرم‌های خود است، بطوریکه این کمپانی با عرضه‌ی اندروید کیت‌کت که قابلیت کار روی تلفن‌های همراه با سخت‌افزار ضعیف را داشت، تلاش خود برای یکسان سازی سیستم‌عامل اندروید روی ابزارهای اندروید را آغاز کرد، هم‌اکنون اخباری مبنی بر امکان استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل‌کروم در پلتفرم‌های موبایل به گوش می‌رسد.
تبلیغات

شهریور ماه سال جاری، گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن‌های مرورگر کروم را برای استفاده در سیستم‌عامل‌ها‌ی موبایل ارائه خواهد داد که در اینصورت اپلیکیشن‌های موجود بصورت پکیج‌هایی در گوگل‌پلی و اپ‌استور در دسترس خواهند بود. در زمان اعلام این خبر، گوگل زمان دقیقی را برای به حقیقت پیوستن این خبر اعلام نکرده بود و هدف اول خود را ارائه‌ی این اپلیکیشن‌ها برای دسکتاپ عنوان کرده بود، اما گویا به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های کروم پیش از موعد مقرر پای در پلتفرم‌های موبایل خواهند گذاشت. احتمالا گوگل ابزار‌هایی را برای انتقال اپلیکیشن‌ها از بستر مرورگر به پلتفرم‌های موبایل توسعه داده است که شاید ماه آینده نسخه ی بتای آن به بازار عرضه شود.

براساس اخبار منتشر شده توسط The Next Web، گوگل در حال کار روی یک لایه‌ی تبدیلی است که با استفاده از ابزار متن باز آپاچی‌کوردوا توسعه داده می‌شود. گوگل با استفاده از این ابزار، API‌های مورد نیاز اپلیکیشن‌های را بهبود داده یا کاملا تعویض می‌کند.

گوگل تیم توسعه دهنده‌ای را در واترلو کانادا تشکیل داده است که در حال کار روی ابزار انتقال اپلیکیشن‌های کروم به پلتفرم‌های موبایل هستند. هنوز زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی این ابزار مشخص نشده است، اما براساس توییت یکی از اعضای این تیم، احتمالا شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی بتای این ابزار در ماه آینده‌ی میلادی یعنی دی ماه باشیم.

هنوز گوگل اظهار نظری در این مورد نکرده است، اما در ادامه می‌توانید ویدئویی از مایکل‌مکنی، یکی از مهندسین نرم‌افزار گوگل مشاهده کنید که در حال ارائه‌ی ایده‌ی این کار در ابتدای سال جاری میلادی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات