گوگل به دلیل سوءاستفاده از پتنت سیمپل‌ایر، 125 میلیون دلار جریمه شد

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی SimpleAir مؤسسه‌ای است که بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری را تحت تعقیب قرار داده است. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به اپل، سامسونگ، موتورولا و مایکروسافت اشاره کرد که دادگاه حکم محکومیت این کمپانی‌ها را به‌دلیل سوءاستفاده از این پتنت صادر کرده است.
تبلیغات

هرچند اپل در سال 2012 توافقی را با این کمپانی به انجام رسانده که اپل را از مجموع متهمان تحت تعقیب خارج کرده است. اما گوگل به‌دلیل استفاده‌ی غیرمجاز از فناوری مربوط به نمایش اعلانیه‌ها در سیستم‌عامل اندروید، با جریمه‌ای 125 میلیون دلاری مواجه شده است. SimpleAir در وب‌سایت خود توافق با اپل و اعطای گواهی به کمپانی پالوآتوئی را تأیید کرده است.

این پرونده توسط دادگاه منطقه‌ی شرق تگزاس مورد بررسی قرار گرفته است که رابطه‌ی خوبی با پرونده‌های پتنت‌ ترول دارد که در این مورد مطرح شده است. توافق با چنین کمپانی‌های بسیار ساده است؛ اما به‌نظر می‌رسد گوگل به‌دلیل باور به عدم سوءاستفاده از این پتنت، در مقابل این کمپانی ایستادگی کرده است. SimpleAir پتنت‌های دیگری را نیز در اختیار دارد که هیچ‌یک را در محصولات خود به کار نگرفته است.

SimpleAir نمونه‌ای از پرونده‌های مشابه در جریان با درون‌مایه‌ای در مورد پتنت است که کمپانی‌های چون گوگل را هدف قرار داده است و این کمپانی‌ها در این مورد نارضایتی خود را با هدف امکان تغییر در قوانین به سیستم قضا ارائه داده‌اند. مجلس‌نمایندگان سال گذشته قانونی را به تصویب رسانده است که براساس آن، کمپانی‌های بزرگ برای مقابله با پتنت‌ترول‌ها یاری خواهند شد. این قانون برای اجرا در سیستم قضا، به تصویب آن توسط مجلس سنا نیازمند است.

گوگل دومین مرتبه است که با پرونده‌ای از SimpleAir‌ در زمینه جبران خسارات وارده رو‌به‌رو شده که توسط هیئت ژوری دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مطمئناً پرداخت این مبالغ برای گوگل، هزینه‌ی چندان زیادی به شمار نمی‌رود؛ از‌این‌رو شاید این دو کمپانی با یکدیگر به توافق رسیده و گوگل دومین کمپانی بزرگی باشد که گواهی استفاده از پتنت SimpleAir را به‌دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات