پتنت جدیدی از نوکیا در خصوص یک باتری ربان‌شکل منعطف بدست آمد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اگر به دنبال خلاقیت هستید نگاهی به پتنت نوکیا در خصوص یک باتری انعطاف‌پذیر قابل پیچش که امروز یافت شده حتما جالب توجه خواهد بود. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید این باتری برای دستگاه‌هایی که لازم است در عین حفظ یکپارچگی قابلیت انعطاف داشته باشند بسیار مناسب است.
تبلیغات

 اگرچه داشتن یک گوشی‌هوشمند یا تبلت بسیار انعطاف پذیر چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد (البته اگر جای گرفتن بهتر آن در جیب را مد نظر قرار ندهیم)، اما این باتری می‌تواند امکان طراحی و تولید گونه‌ای کاملا نوین از دستگاه‌ها را ممکن سازد. این سیستم به چه نحو عمل می‌کند؟ این طرح از یک باتری تک به شکل روبان تشکیل شده که در دو بلوک آند و کاتد گسترده شده که بوسیله یک بخش ارتباطی در وسط به یکدیگر متصل شده‌اند. این روبان در بسته‌بندی خلاء خود محصور شده و بخش اتصال وسط آن برای تماس با یک سمت بخش ارتباطی و نیز سمت متضاد دیگر آن پیکربندی شده است.

نوکیا کاربردهای گسترده‌ای را در انواع دستگاه‌های قابل حمل دیجیتال برای باتری منعطف خود پیش‌بینی نموده که شامل گوشی موبایل، دستگاه بازی، پخش‌کننده موسیقی، کامپیوتر نوت‌بوک، یا یک دستیار دیجیتال شخصی می‌شود. ابزارهای پوشیدنی در این لیست ذکر نشده‌اند اما تصور دستبندها و حلقه‌های هوشمندی که به لطف پردازنده‌های مینیاتوری و باتری‌ها و نمایشگرهای منعطف تولید می‌شوند دور از ذهن نیست. از آنجا که کسب و کار نوکیا در حال گذار به سمت تحقیق، توسعه و ثبت پتنت است احتمالا از این پس شاهد ارائه موارد جذاب بیشتری از سوی این کمپانی خواهیم بود. تا آن زمان به نظر می‌رسد سایر غول‌های تکنولوژی نظیر ال‌جی و سامسونگ نیز در حال کار بر روی راهکارهای اختصاصی خود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات