مایکروسافت به کارگران خود در چین لومیا 630 هدیه می‌کند تا بدون دردسر کار خود را ترک کنند

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد کارخانه‌های خود در چین را تعطیل کند، اما کنار آمدن با کارگران این کارخانه‌ها چندان ساده نیست. حال این شرکت تاکتیک دیگری را برای روبرو شدن با کارکنان یکی از کارخانه‌های Beijing که تصمیم به تعطیلی آن گرفته به کار بسته است.
تبلیغات

 همانگونه که می‌دانید مایکروسافت تصمیم به اخراج 18 هزار کارمند و نیروی کار خود دارد که کارکنان کارخانه‌های نوکیا در چین از آن جمله هستند. حال  مایکروسافت در پیشنهاد عجیبی اعلام کرده که هر یک از این کارکنان که با میل خود از کار خارج شود یک دستگاه لومیا 630 دریافت خواهد کرد.

بنا بر گزارش یک روزنامه‌ی چینی، بر این اساس 300 کارگری که زودتر از همه و بصورت داوطلبانه کار خود را ترک کنند یک دستگاه لومیا 630 که 160 دلار قیمت دارد، دریافت خواهند کرد. لومیا 630 در حال حاضر تولید هم نمی‌شود. این کارخانه زمانی 2,000 کارمند در بخش تحقیق و توسعه و 3,000 کارگر داشته است؛ از این میان تنها 300 نفر همچنان بر سر شغل خود باقی خواهند ماند. هفته‌ی گذشته صدها تن از کارمندان اعتصاب کردند و شعارهایی علیه مایکروسافت بخاطر اعمال مالکیت خصمانه و تعدیل نیروی سرسختانه سر دادند.

یکی از اعضای کادر پرسنلی نوکیا در چین به روزنامه‌ی منبع این خبر گفته که "مایکروسافت به هیچ وجه از عبارت اخراج یا تعدیل نیرو سخنی به میان نیاورده و تنها کارکنان را به قطع ارتباط کاری خود ترغیب می‌کند." یکی دیگر از کارکنان می‌گوید که "تا پیش از 30 جولای این کارکنان همچنان در انتظار پیشامدهای بعدی بر سر کار خود ماندند، اما پس از آن بحث هدیه دادن گوشی به میان آمد؛ ما بسیار نا امید بودیم. پس از 1 آگوست، افراد بیشتری نسبت به پر کردن قرارداد خروج اقدام می‌کنند".

مایکروسافت هم‌اکنون تحت بازجویی در خصوص تعرض به قوانین آنتی‌تراست از سوی رگولاتوری چین است. سیستم‌عامل ویندوز فون ردموندی‌ها، با فاصله‌ای نه چندان کم پس از iOS اپل و اندروید گوگل که حدود 85 درصد بازار را در اختیار دارند در رده‌ی سوم تلفن‌های هوشمند چین قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات