یکی از توسعه‌دهندگان اصلی iMessage، اپل را به مقصد استارت‌آپ Layer ترک کرد

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
Andrew Vyrros، یکی از اصلی‌ترین توسعه‌دهندگان کمپانی اپل که سابقه‌ی فعالیت طولانی مدتی در این کمپانی دارد، اپل را به مقصد استارت‌آپ Layer ترک کرده است. Vyrros یکی از افرد کلیدی در توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی چون iMessage و FaceTime بوده که چند ماه پیش اپل را ترک کرده است، اما اپل این خبر را دیروز بطور رسمی اعلام کرد.
تبلیغات

براساس منابعی که رابطه‌ی نزدیکی با ویرُس داشته‌اند، وی در توسعه‌ی سرویس‌های دیگری نیز با اپل همکاری داشته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سرویس اعلانیه‌ها، iTunes Genius، Game Center و Back To My Mack اشاره کرد. پیش از فعالیت در اپل، ویرُس سابقه‌ی فعالیت در Yahoo، Xerox PARC و همچنین کمپانی NeXT را در زمان ریاست استیوجابز در این کمپانی در کارنامه دارد.

بخش بزرگی از فعالیت‌های وی در کمپانی اپل بوده است بطوریکه این فعالیت‌ها نیز به خاطر اهمیت بالای آن‌ها در خاطر همگان باقی مانده است. ویرُس در لِیر به سمت مدیر ارشد فناوری انتخاب شده است. این استارت‌آپ در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی بنیان نهاده شده و در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های چت با امکانات دیگری چون سرویس‌های اعلانیه، همگام‌سازی از طریق سرویس‌های ذخیره‌ی ابری، ذخیره‌ی آفلاین اطلاعات و شمار دیگری از سرویس‌ها که یک سرویس چت در اختیار کاربران قرار می‌دهد، فعالیت می‌کند. لِیر امیدوار است تا تمامی امکانات فوق را با دریافت هزینه‌ی اندکی در اختیار کاربران قرار دهد.

ویرُس جزو آخرین افرادی است که به این کمپانی پیوسته است. پاییز سال پیش، جرمی میلر، بنیان‌گذار Jabber و جورج پترسون، مدیر ارشد OpenDNS نیز روانه‌ی Layer شدند. موسسین این استارت‌آپ نیز جزو افراد کارکشته و شناخته شده‌ای هستند. Ron Palmeri این استارت‌آپ را تاسیس کرده است. وی سابقه‌ی فعالیت در Grand Central را دارا است که توسط گوگل تصاحب و تبدیل به سرویس Google Voice شد. تیم توسعه‌دهنده‌ی Layer یکی از برجسته‌ترین متخصصین حال حاضر جهان هستند و کمتر تیمی در دره‌ی سیلیکون از چنین متخصصانی بهره می‌برد. ویرُس اپلیکیشن iMessage را از هیچ تبدیل به اپلیکیشنی کرده که هم‌اکنون بصورت روزانه میلیاردها پیام را ردوبدل می‌کند.

Vyrros در پیامی که در وب‌لاگ خود منتشر ساخته، در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

ایجاد و توسعه‌ی چنین سیستمی بسیار سخت و دشوار است. در صورتی که خواستار داشتن ویژگی‌های چون امنیت، پایداری، تاخیر کم و پهنای باند بالا در کنار بهنیگی مصرف انرژی باشید، کار  برای شما بسیار سخت خواهد شد، اما نباید از این موضوع غافل شد که این امر هیجان، تفریح فراوانی به‌همراه داشته و چالش برانگیز است. Layer سرویسی فراتر از آنچه که هم‌اکنون وجود دارد را برای کاربران ارائه خواهد داد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات