موسس میلیاردر اچ‌تی‌سی کنترل اوضاع در این کمپانی را در دست می‌گیرد

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید کمپانی اچ‌تی‌سی در بازار سهام حال و روز خوشی ندارد.  براساس اطلاعات موجود ارزش سهام این کمپانی در ماه اکتبر سال گذشته به پایین‌ترین میزان خود رسید، بطوریکه کارشناسان و تحلیل‌گران بازار امکان وجود روزنه‌های امید را نیز برای این کمپانی محال توصیف کرده‌اند. اما گویا پایان خوشی در انتظار این کمپانی تایوانی محبوب است، چراکه خانم چِر وَنگ در شمایل یک ناجی وارد صحنه شده است.
تبلیغات

چِر وَنگ دختر غول محصولات شیمیایی تایوان است که هم‌اکنون ۵۵ سال داشته و پیش از این نیز در کمپانی اچ‌تی‌سی در جایگاه‌های مختلفی به انجام وظیفه پرداخته است، اما این خانم اخیرا سکان هدایت کشتی بحران‌زده‌ی اچ‌تی‌سی را به دست گرفته است. پیتِر چو همچنان به‌عنوان مدیرعامل اچ‌تی‌سی باقی مانده و تغییری در این مورد ایجاد نخواهد شد با این تفاوت که از این پس مسئولیت‌های وی محدود به تولید محصولات شده و در مورد بازاریابی و فروش محصولات تصمیم‌گیری نخواهد کرد.

چو در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

به نظر من هم‌اکنون در مسیر صحیح در حال حرکت هستیم. در حال حاضر چِر وظیفه‌ی بازاریابی و سرویس‌های خدمات پس از فروش را بر عهده داشته و از این‌رو نباید نگران بود. هم‌اکنون من زمان زیادی برای رسیدگی به امور تولید و ارائه‌ی محصولات با کیفیت دارم.

یقیناً بازاریابی و عدم توانایی در عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند به بازار با تبلیغات مناسب را باید به‌عنوان پاشنه‌ی آشیل این کمپانی بدانیم، بطوریکه بسیاری از منتقدان نیز به این نکته اذعان دارند. اچ‌تی‌سی سال گذشته نسل جدیدی از پرچمداران خود را تحت نام وان روانه‌ی بازار کرد که با نظر مثبت منتقدان روبرو شد این کمپانی ماه گذشته نیز نسل جدید این تلفن‌هوشمند را روانه‌ی بازار کرد که بسیاری آن را به دلیل کیفیت ساخت بالا تحسین کردند و آن را از نظر ظاهری، زیباترین تلفن‌هوشمند اندرویدی دانستند. سال گذشته اچ‌تی‌سی علی‌رغم بهره‌گیری از طراحی متفاوت در اچ‌تی‌سی وان M7 نتوانست آمار فروش خوبی را از آن خود نماید، بطوریکه در دو ماه اولیه تنها موفق به فروش 5 میلیون دستگاه اچ‌تی‌سی وان شد، در حالی که رقیب آن گلکسی S4 در این مدت 20میلیون دستگاه به فروش رفته بود.

از این‌رو چِر وَنگ وارد صحنه شده است. وی در این‌مورد چنین اظهار نظر می‌کند:

ما باید با کاربران خود ایجاد رابطه نماییم. من اطمینان دارم در صورتی که بتوانیم رابطه‌ی بهتری با کاربران خود ایجاد کنیم، به آمار فروش بهتری دست خواهیم یافت.

براساس گفته‌های وَنگ نیاز به تغییر شرایط در حالت حداکثری نیست. لازم به ذکر است که وی مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه برکلی آمریکا دریافت کرده است.

با توجه به کاهش آمار فروش اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی اول به میزان 23 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، موفقیت اچ‌تی‌سی در گرو بالا رفتن از کوه مشکلات و مسائل مختلی است که گریبان‌گیر این کمپانی تایوانی است. کمپانی تایوانی غیبتی طولانی در بازار بزرگ آمریکا دارد که براساس برآوردها ظرفیت آن برای اچ‌تی‌سی 4.5 میلیارد دلار است. همگان به شایستگی‌های این شرکت واقفند و امیدوارند یکی از بهترین و باسابقه‌ترین تولید‌کنندگان تلفن همراه همچنان استوار به تولید محصولات بی‌نظیری همچون وان M8 اقدام کند. باید منتظر بود و دید که آیا خانم وَنگ قادر است تا روزهای پر فروغ اچ‌تی‌سی را به سهامداران ارزانی دارد یا خیر؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات