اپل کمپانی بیتس را به ارزش ۳ میلیارد دلار تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل خبر از تصاحب کمپانی Beats به قیمت 3 میلیارد دلار داده است.
تبلیغات

بالاخره پس از گذشت هفته‌ها و حرف و حدیث‌های فراوان، اپل کمپانی Beats را با قیمت 3 میلیارد دلار از آن خود کرد. پس از انتشار اخبار اولیه در مورد این خرید به مبلغی برابر 3.2 میلیارد دلار که با انتشار ویدئویی توسط Dr.Dre با مضمون تبدیل شدن وی به‌عنوان اولین میلیاردر هیپ‌هاپ همراه شده بود، صبح امروز گزارشی منتشر شد که نشان از کاهش 200 میلیون دلاری پیشنهاد اپل به‌دلیل کاهش مشترکان سرویس موسیقی Beats داشت. حال اپل با تایید این موضوع، خبر از تصاحب کمپانی Beats به قیمت 3 میلیارد دلار داده است.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که کوپرتیونیی‌ها از انتشار ویدئوی مربوط به Dr.Dre بسیار آزرده خاطر شده‌اند، اما با این حال با نهایی شدن این خرید، Dr.Dre و Lovine روانه‌ی اپل خواهند شد. هنوز اطلاعاتی در مورد سمت‌های بنیان‌گذاران Beats در اپل منتشر نشده است.

گمانه‌زنی‌های اولیه حکایت از این داشتند که اپل در پی استفاده از سرویس موسیقی Beats برای جبران افول سرویس آیتونز است. اما به‌نظر می‌رسد تجارت پرسود هدفون Beats نظر کوپرتینویی‌ها را به خود جلب کرده است. تیم‌کوک در این خصوص موسیقی را دارای جایگاه خاصی در زندگی و قلب اپلی‌ها خوانده است. وی این عامل را یکی از عمده دلایلی خوانده است که اپل را مجاب به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی موسیقی و گردهم آوردن تیم‌های کارکشته برای ایجاد خلاقانه‌ترین محصولات و سرویس‌ها در حوزه‌ی موسیقی کرده است.

Lovine نیز در این خصوص این چنین اظهار نظر کرده است:

من همیشه یک اعتقاد قلبی به نزدیکی محصولات Beats به اپل داشتم. ما در زمان تاسیس کمپانی Beats از اپل الهام گرفتیم تا محصولات خود را با ترکیبی از فرهنگ و فناوری به بازار عرضه کنیم. تعهد اپل به موسیقی، طرفداران موسیقی، هنرمندان و شاعران و در کل صنعت موسیقی ستودنی است.

اپل 2.6 میلیارد دلار از مبلغ مورد نظر را بصورت نقد و 400 میلیون دلار باقی‌مانده را از طریق سهام پرداخت خواهد کرد

براساس اطلاعات منتشر شده، اپل 2.6 میلیارد دلار از مبلغ مورد نظر را بصورت نقد و 400 میلیون دلار باقی‌مانده را از طریق سهام پرداخت خواهد کرد. تصاحب کمپانی Beats توسط اپل باید به تصویب مراجع ذیصلاح برسد، اما انتظار می‌رود این خرید تا شهریور ماه نهایی شده و شاهد فعالیت رسمی Beats زیر پرچم اپل باشیم.

همانطور که انتظار می‌رود، باید شاهد استفاده از دستاوردهای Beats در نسل آتی محصولات اپل در حوزه ی موسیقی باشیم، هرچند مصاحبه‌ی تیم‌کوک با نیویورک‌تایمز جزئیاتی را از این خرید ارائه نکرده است. وی در مصاحبه‌ی خود خبر از محصولاتی داده است که با ویژکی‌های منحصربفرد خود، کاربران را حیران خواهند ساخت. وی وعده‌ی عرضه‌ی محصولاتی را داده است که منجر به بالارفتن کیفیت موسیقی از وضعیت کنونی خواهد شد. براساس برخی از گمانه‌زنی‌ها اپل برای رقابت با سرویس‌های استریم موسیقی همچون Spotify، Pandora  و Rdio به دنبال Beats بوده است تا با بهره‌گیری از سرویس این کمپانی، به مقابله با رقبای خود برخیزد.

به‌مناسبت خرید کمپانی Beats توسط اپل، این کمپانی اپلیکیشن خود را برای سیتسم‌عامل iOS بروزرسانی کرده است. همچنین آبونمان اشتراک سرویس Beats با کاهشی 20 دلاری به 100 دلار برای اشتراک یک ساله کاهش یافته است. براساس گفته‌های تیم‌کوک، سرویس موسیقی Beats همچنان برای کاربران اندروید و ویندوزفون در دسترس خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات