اپل درصدد گردآوری گروهی از متخصصان شناسایی گفتار برای توسعه شبکه‌های عصبی برای سیری است

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل درحال جمع‌آوری تیمی از متخصصان شناسایی گفتار است که برخی از کارشناسان ارشد کمپانی Nuance نیز جزو آن‌ها هستند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که هدف اپل طراحی یک موتور برای سیری است که برپایه‌ی شبکه‌های عصبی توسعه داده خواهد شد.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط Wired منتشر شده، اپل گروهی از مهندسان نرم‌افزار و شماری از متخصصان کمپانی Nuance که پیش از این سابقه‌ی فعالیت در زمینه‌ی توسعه‌ی سیری را داشتند، جذب کرده تا بر روی زیرساخت‌های لازم برای توسعه‌ی بستر هوشمند سیری بر پایه‌ی شبکه‌های عصبی کار کنند.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، ظاهرا سهام‌دارن کمپانی Nuance برای فروش این کمپانی نظر مثبت خود را اعلام کرده‌اند. شایعات نشان می‌دهند که شانس سامسونگ برای تصاحب این کمپانی بیش از سایرین است. اما به‌نظر می‌رسد اپل با استخدام گسترده‌ی متخصصان این کمپانی در تمامی رده‌ها، برنده‌ی این بازی بوده است. این کمپانی در زمینه‌ی توسعه‌ی بسیاری از سیستم‌های صوتی هوشمند کار کرده است. از جمله‌ی متخصصان جذب شده توسط اپل می‌توان به Larry Gillik، قائم مقام کمپانی Nuance و Gunner Evermann اشاره کرد که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر پروژه‌ی سیری مشغول کار است.

 همچنین اپل Alex Acero، یکی از متخصصان مایکروسافت را نیز سال گذشته به‌خدمت گرفته است که‌هم‌اکنون یکی از مدیران بلندپایه‌ی سیری است.

اپل درصدد آن است تا یادگیری ماشین را با استفاده از الگوهای شبکه‌های عصبی که شبیه به ساختار موجود در مغز انسان‌ها است، پیاده‌سازی نماید. گوگل نیز پیش‌تر از شبکه‌های عصبی برای توسعه‌ی تعدادی از اپلیکیشن‌های مرتبط با شناسایی گفتار استفاده کرده است.

مایکروسافت نیز درصدد بکارگیری این فناوری در سیستم‌های خود است. پیش‌تر نیز در زومیت خواندید که سیستم ترجمه‌ی آنی اسکایپ از اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این سیستم با بهره‌گیری از شبکه‌های عصبی توسعه داده می‌شود. گوگل نیز در Android Now از شبکه‌های عصبی بهره می‌گیرد.

با توجه به موارد فوق می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از کمپانی‌ها اقداماتی را در راستای استفاده از شبکه‌های عصبی به انجام رسانده‌اند و فقط اپل در این جهت اقدامی را انجام نداده بود که این کمپانی نیز با گرد‌هم‌آوردن متخصصان این حوزه، درصدد ایجاد زیرساخت مورد نیاز است.

سال گذشته نیز گزارشی منتشر شده بود که طی آن به فعالیت تیمی کوچک در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم مبتنی بر شناسایی صدا اشاره کرده بود. دستاوردهای این تیم در دستیار صوتی اپل با نام سیری به‌کار گرفته شده است. این افراد از کارکنان VoiceSignal Technologies بودند که در دفتر بوستون اپل فعالیت می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات