ساکرامنتوکینگز اولین تیم ورزشی که گوگل‌گلس را به کار گرفته است

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا هرروز شاهد افزایش کاربردهای عینک هوشمند گوگل خواهیم بود. یکی از اولین کاربردهای این گجت‌هوشمند در میادین ورزشی پیش بینی می‌شود که اخیرا نیز در این عرصه به ورطه‌ی آزمایش گذاشته شده است. با استفاده از این گجت می‌توان برای مثال براحتی به تحلیل بازی‌هایی پرداخت که به یاری مربیان خواهد شتافت.
تبلیغات

بازی روز جمعه‌ی تیم بسکتبال ساکرامنتوکینگز، تفاوت‌هایی را با سایر بازی‌های این تیم داشت. برای اولین بار در تاریخ NBA، در این بازی از عینک های‌هوشمند گوگل استفاده شد. در طول برگزاری این بازی، اسکات‌فرشور، گوینده و مجری تلویزیونی این بازی از یک گوگل‌گلس استفاده می‌کرد که از طریق آن بینندگان بازی و همچنین تعقیب‌کنندگان اینترنتی این بازی قادر بودند تا تصاویر ثبت شده توسط این عینک‌ها را نیز به نظاره بنشینند.

همچنین علاوه بر گزارشگر این بازی، مدیرفنی و همچنین برخی از هوادارن این تیم نیز به گوگل‌گلس مجهز شده بودند. یکی از هواداران این تیم در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

بسیار جالب است که می‌توان با تبادل زوایای دید دوربین‌ها،  از زوایای متفاوتی شاهد پخش مسابقه‌ی بسکتبال بود.

این تیم در نظر دارد تا استفاده از گوگل‌گلس را برای مربیان خود نیز ممکن کند تا این افراد قادر باشند، نحوه‌ی بازی تیم خود در مقاطع مختلفی از بازی را تکرار و تماشا نمایند. مطمئنا این امکان مربیان را در پیش‌برد اهداف تاکتیکی خود راهنمایی خواهد کرد، چراکه قادر خواهند بود تا صحنه‌های حساس بازی دقیقا پس از وقوع آن را به نظاره بنشینند. برای کنترل هرچه بهتر این امکان که در اختیار تیم ساکرامنتو قرار گرفته است، اتاق کنترل مختص به این گجت‌ها نیز در اختیار تیم قرار خواهد گرفت. ساکرامنتوینگز در ادامه‌ی حرکت رو به جلوی خود، استفاده و دریافت بیتکون را نیز آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات