مایکروسافت نوکیا را به قیمت ۷.۲میلیارد دلار می‌خرد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت و نوکیا نهایتا به‌توافق رسیدند تا ردموندی‌ها با پرداخت ۷.۲ میلیارد دلار بخش گوشی‌های موبایل نوکیا را تصاحب کنند.
تبلیغات

براساس گزارش فایننشان تایمز، 99.7 درصد از سهامدارن شرکت کرده در جلسه عمومی نوکیا در هلسینکی، رای موافق خود را برای واگذاری نوکیا به مایکروسافت اعلام کردند. مبلغ قرار داد واگذاری نوکیا به مایکروسافت 7.2 میلیارد دلار است. (برای مقایسه شاید جالب باشد که یاددآوری کنیم، مایکروسافت سرویس اسکایپ را با قیمت حدود 8 میلیارد دلار تصاحب کرد.)

سهام‌داران حاضر در این جلسه حدود چهار پنجم از کل سهم نوکیا را در اختیار داشته‌اند و تعداد بسیار محدودی از آن‌ها از فروش شرکت، به‌شدت ناراحت شده، اما باقی موافق فروش شرکت بوده‌اند.

توافقات اولیه مایکروسافت و نوکیا در نمایشگاه MWC که در ماه فوریه برگزار شد، رسما کلید خورد؛ گفته می‌شود بیش از 50 جلسه برای رسیدن به توافقات نهایی بین دو طرف قرار داد، برگزار شده است.

به این ترتیب رفته‌رفته عملیات انتقال نوکیا به مایکروسافت و پرداخت وجه قرارداد بین آن‌ها انجام می‌شود تا ردموندی‌ها به یک تولید کننده بزرگ تلفن همراه بدل شوند.

به نظر شما آینده محصولات سری لومیا و تلفن‌های هوشمند نوکیا به کجا ختم خواهد شد؟ آیا این تصمیم دو شرکت فنلاندی و امریکایی، موجب بهبود وضعیت ویندوز فون خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات