سنسور اثر انگشت گلکسی اس 5 برای ورود به LastPass قابل استفاده است

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۵ سامسونگ به سنسور اثر انگشت‌خوان مجهز است. سنسوری که با دکمه فیزیکی جلوی صفحه یکپارچه شده، اما همانطور که در مقاله بررسی این تلفن نیز اشاره کردیم، تا پیش از این، سنسور اثر انگشت خوان سامسونگ کاربرد زیادی نداشته و تنها برای باز کردن قفل گوشی قابل استفاده بود. اما اخیرا نرم‌افزار LastPass پشتیبانی از این سنسور را آغاز کرده است.
تبلیغات

در زمان معرفی گلکسی اس ۵ تنها کاری که سنسور اثر انگشت‌‌خوان این تلفن انجام می‌داد، باز کردن قفل گوشی بود. اما از آنجایی که سامسونگ، API مربوط به این سنسور را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است، برخی از آن‌ها نسبت به استفاده از این سنسور به جای رمز عبور روی آورده‌اند. اولین نرم‌افزاری که بصورت رسمی از این سنسور پشتیبانی کرده، نسخه جدید LastPass است. این نرم‌افزار در واقع مخزن رمزهای عبور کاربر است و کلیه رمزهای عبور سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی که کاربر در آن‌ها عضو است را در مکانی امن ذخیره می‌کند تا هر زمان که کاربر به آن‌ها احتیاج داشته باشد، در اختیار او قرار داده شوند.

نرم‌افزار LastPass یک رمز ورود پایه دارد که تا پیش از وارد کردن آن امکان دسترسی به رمزهای ورود ذخیره شده در نرم‌افزار وجود نخواهد داشت. از این پس کاربران گلکسی اس ۵ قادر خواهند بود تنها با کشیدن انگشت خود بر روی دکمه Home این تلفن، به اطلاعات داخل LastPass دسترسی داشته باشند.

اثر انگشت به مراتب امن‌تر از رمزهای ورود پیچیده است و استفاده از آن نیز بسیار آسان و سریع‌ است. تنها مشکل در این میان میزان قابل اعتماد بودن این سنسور است که باید کمی صبر کنیم و ببینیم آیا هکرها قادر به هک کردن سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۵ خواهند بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات