استفاده‌ از موبایل دیتا در گوشی‌های هوشمند، کاربرد تماس صوتی را پشت سر گذاشته است!

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که مصارف دیتا در گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته با رشد نمایی مواجه بوده است. پیش‌بینی‌های فراوانی برای مدت‌ها در جریان بوده که بر اساس آن‌ها مردم سرانجام از گوشی‌های خود کمتر برای تماس تلفنی و بیشتر به منظور پیغام‌رسانی، وب‌گردی، بازی و دیگر عملکردهای آن بهره خواهند برد. حال به نظر می‌رسد سرانجام این کاهش استفاده از گوشی‌های هوشمند به منظور برقراری تماس تلفنی رخ داده است.
تبلیغات

 بر اساس گزارش آماری State of the Internet ارائه شده توسط Akamai که مربوط به سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2013 است، کاهش استفاده از گوشی‌های هوشمند به منظور برقراری تماس‌های صوتی از طریق اپراتورها اعلام شده است.در این گزارش، Akamai ترافیک مربوط به پهنای باند شبکه‌های 2G ،3G و 4G را اندازه‌گیری نموده است. آمارها نمایانگر رشد 15 درصدی ترافیک دیتا در فاصله‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی سوم و پایانی سال 2013 بوده که با توجه به بازه‌ی زمانی کوتاه آن، رقمی سرسام‌آور محسوب می‌گردد.

تعداد اشتراک موبایل دیتا به سرعت در حال رشد بوده و این رشد به ترافیک دیتا و نیز در ادامه‌ی آن به میزان متوسط دیتای مصرف شده به ازای هر مشترک نیز منتهی شده است.

ذکر این مساله کاملا ضروری به نظر می‌رسد که مصرف دیتا از هر کشور به کشوری دیگر متفاوت است و بر همین اساس کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور همچنان سهمی به گستردگی کشورهای توسعه‌یافته نظیر ایالات متحده ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات