مکعب روبیک 40 ساله شد؛ Doodle جدید گوگل با نمونه‌ی مجازی این مکعب در انتظار سوزاندن فسفرهای مغز شما است

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
درصورتی که علاقمند به پازل‌ها و گذران وقت خود با حل معمای ذهنی باشید، با مکعب روبیک آشنا هستید. کمپانی گوگل به مناسبت سالگرد ۴۰ سالگی تولد این پازل پرطرفدار، نسخه‌‌ای مجازی از این مربع را در وب‌سایت خود قرار داده است که می‌توان آن از آن استفاده کرد.
تبلیغات

حل این مکعب دستاویز مسابقات متعددی شده است که از جمله‌ی آن می‌توان ساخت روبات‌هایی به منظور حل کردن آن تا توسعه‌ی نرم‌افزارهایی اشاره کرد که هدف اصلی از آن نشان دادن قدرت این سیستم‌ها دارد. این موضوع نشان از تبدیل شدن مکعب روبیک به یک معیار برای سنجش هوشمندی دارد. حال تولید ۴۰ سالگی این پازل محبوب فرا رسیده است. مکعب روبیک در شرق اروپا و در کشور مجارستان پا به عرصه‌ی وجود نهاده است. این مکعب در سال 1974 توسط معماری مجار با نام Erno Rubik طراحی شد، اما تا سال 1980 به خارج از مرزهای مجارستان راهی نیافت.

گوگل نیز با احتساب سال تولد آن و نه با شناخته شدن آن در بازار‌های جهانی، سالگرد آن را گرامی داشته است. با استفاده از این مدل تعاملی قرار داده شده، می‌توان با کلیک روی آن و چرخاندن طبقات مورد نظر، روبیک را حل کرد. در صورتی که در خارج از محدوده‌ی مکعب کلیک کنید، می‌توانید آن را بچرخانید تا وجوه مختلف آن را به نظاره بنشینید.

گوگل تنها یک مدل به‌هم ریختگی این مکعب را در نظر گرفته است که حل آن را ساده‌تر می‌کند. این بازی به اندازه‌ی بازی‌های پیشینی که گوگل پیش از این آن را توسعه داده بود، وقت‌گیر نیست. از جمله‌ی این بازی‌ها می‌توان به Pac-Man یا Doctor Who‌ اشاره کرد.

این Doodle از 19 می که مصادف با 29 اردیبهشت است در صفحه‌ی خانگی نمایش داده شده برای اغلب کشورها نمایان خواهد شد و پس از آن می‌توان از طریق آرشیو Google Doodle به آن دسترسی یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات