اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به تبلت Galaxy Tab Pro 10.1

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱
مطالعه 6 دقیقه
اگر اخبار داغ این روزهای زومیت را از محل CES 2014 دنبال کرده باشید، مطمئنا خبرهای مرتبط با رونمایی سامسونگ از نسل جدید تبلت‌های خود را نیز خوانده‌اید و تا حدودی در جریان جزئیات پرچم‌داران جدید این غول کره‌ای در دنیای تبلت‌ها قرار گرفته‌اید. ما پیش از این برادر بزرگتر این خانواده یعنی Galaxy Note Pro را از نزدیک بررسی کردیم. این بار نوبت نگاهی نزدیک و بی واسطه به عضو میانه‌رو این خانواده، یعنی Galaxy Tab Pro می‌باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 همانطور که پیش‌تر و در اخبار اولیه CES 2014 به اطلاع شما رسانده بودیم، تبلت‌‌های جدید سامسونگ در سه نسخه مختلف عرضه می‌شوند. امروز ما شانس کار کردن با تبلت Galaxy Tab Pro 10.1 را داشتیم؛ تبلتی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800، 2 گیگابایت حافظه رم، یک نمایشگر 10.1 اینچی Super Clear LCD با رزوولوشن 2,560 در 1,600 و سیستم‌عامل اندروید 4.4 است. عرضه عمومی این تبلت از فصل جاری آغاز خواهد شد.

 طراحی و ارگونومی

قاب، دکمه ها و جنس پشت تبلت نیز در هر سه مدل مشابه است. جنس بدنه پشتی Galaxy Note Pro 12 از چرم مصنوعی است که علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام در دست گرفتن آن و جلوگیری از سر خوردن، دغدغه کاربر از جذب اثر انگشت و لک برداشتن تبلت را نیز از بین می‌برد. در لبه سمت راست این تبلت درگاه میکرو اس-دی و میکرو سیم کارت به چشم می‌خورد. اسپیکرها در لبه سمت راست و چپ قرار دارند. در لبه بالایی اینفرارد تعبیه شده است. در پشت تبلت نیز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED جاسازی شده است. در جلو و پایین صفحه‌نمایش، دکمه فیزیکی در مرکز به همراه دکمه‌های لمسی در سمت چپ و راست آن قرار گرفته‌اند. در لبه پایینی گلکسی تب پرو نیز ورودی میکروفون و پورت میکرو یو اس بی مشاهده می‌شود.

چینش دکمه‌ها و ورودی‌ها منظم و استاندارد بوده و اگر چه سایز صفحه‌نمایش امکان کار با آن توسط یک دست را ناممکن می‌سازد، ولی وزن متعادل و جنس بدنه مرغوب آن، شما را از در دست گرفتن این تبلت راضی خواهد ساخت.

نمایشگر

نمایشگر WQXGA با شفافیت کریستال (Crystal Clear) و با رزولوشن 4 مگاپیکسل و ابعاد 2560 در 1600، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از کار با این تبلت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. زاویه دید این نمایشگر مناسب بوده و ما در حین کار با این تبلت در زوایای مختلف، افت کیفیت قابل توجهی مشاهده نکردیم. رنگ‌ها بسیار زنده بوده و بازتاب رنگ سفید و مشکی در آن عالی می‌باشد. هر چند ما تجربه کار با این تبلت را در زیر نور آفتاب نداشتیم، ولی به نظر می‌رسد میزان روشنایی آن در زیر نور شدید هم مناسب بوده و کار با آن آزار دهنده نباشد.

نرم‌افزار

از لحاظ نرم‌افزاری نیز این سه تبلت باز هم وضعیت مشابهی دارند. گلکسی نوت پرو 12 از اندروید 4.4 یا همان کیت‌کت بصورت پیش‌فرض بهره می‌برد. آنچه در اولین نگاه نظر ما را به خود جلب کرد، بهبود قابل توجه رابط گرافیکی تبلت بود که حال و هوایی نزدیک به ویندوز 8 و محیط مترو گونه آن داشت. می‌شود فضای کاری و رابط گرافیکی نوت پرو 12 را ترکیبی از ویندوز 8 و فلیپ‌بورد تصور کرد. شما می‌توانید در این فضا به راحتی المان‌های دلخواه را انتخاب و آن‌ها را بصورت کاشی‌وار و در کنار هم، در صفحات اندروید استفاده نمود.

IMG 2107

صفحه‌کلید در گلکسی نوت پرو 12 تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته و نوع چینش کلیدها، آن را به صفحه‌‌کلید رایانه نزدیک نموده است. کار با این صفحه‌کلید، به لطف تغییرات بوجود آمده در آن و البته صفحه‌نمایش با سایز مناسب این تبلت، بسیار راحت و لذت‌بخش است.

 سامسونگ در این تبلت از پکیج نرم‌افزاری آفیسی استفاده نموده که بنابر ادعای این کمپانی، 80 درصد از قابلیت‌های مجموعه نرم‌افزاری آفیس مایکروسافت را داراست. هر چند به نظر ما این ادعا کمی اغراق‌گونه به نظر رسید؛ ولی حقیقت این است که ظاهر این پکیج شباهت بسیاری به برنامه‌های آفیس مایکروسافت دارد. این مجموعه از برنامه‌هایی نظیر وُرد، اکسل و پاورپوینت تشکیل شده و اغلب جزئیات خصوصا منوی این برنامه‌ها مشابه نسخه ردموندی طراحی شده‌اند. کلا کار با این برنامه‌ها برای ما جالب بود و پیچیدگی و یا ایراد خاصی در عملکردشان مشاهده نکردیم.

  گلکسی تب پرو 10.1 از پکیج نرم‌افزاری ویژه‌ای نیز برخوردار است که به گفته مسئولان سامسونگ، ارزشی معادل 700 دلار دارد. این مجموعه نرم‌افزاری شامل حق اشتراک مجموعه‌ای از بهترین سایت‌های ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنلاین کاربردی جهت تسهیل امور شخصی و کاری می‌باشد.

برنامه بسیار جالب و مفید دیگری که در این تبلت در اختیار کابر قرار گرفته است، نوعی برنامه میتینگ بوده که امکان ارتباط آسان دارندگان تبلت‌های سامسونگ با یکدیگر و اشتراک‌گذاری مطالب را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این برنامه می‌تواند در شرکت‌ها و محیط‌های کاری و به منظور برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات از راه دور، استفاده گردد.

دیگر امکانی که سامسونگ برای کاربران این تبلت جذاب به ارمغان آورده است، امکانی به نام Remote PC است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به راحتی به مدیریت رایانه خود از طریق تبلت پرداخته و اطلاعات خود را بین این دو منتقل نمایید.

از لحاظ هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز باید بگوییم که به لطف سخت‌افزار حرفه‌ای مورد استفاده در این تبلت، ما در حین کار با آن و اجرای چندین برنامه همزمان، هیچ‌گونه تأخیر و افت سرعتی مشاهده نکردیم.

 مشخصات سخت‌افزاری گلکسی تب پرو 10.1:

عنوان

جزئیات

شبکه

LTE : CAT4 800/850/900/1800/2100/2600

HSPA+ 42.2Mbps 850/900/1900/2100, HSUPA 5.76Mbps

پردازنده

نسخه وای-فای و 3G: اکسینوس 5 اکتا (4 هسته 1.9 گیگاهرتز + 4 هسته 1.3 گیگاهرتز

نسخه LTE: اسنپ‌دراگون 800 - 4 هسته 2.3 گیگاهرتز

 صفحه‌نمایش

10.1 اینچ - WQXGA(2560*1600) -  Super Clear LCD

سیستم‌عامل

اندروید 4.4 (کیت کت)

 دوربین

دوربین پشتی با 8 مگاپیکسل، فلاش LED، وضوح‌یابی خودکار، ضریب تأخیر 0 برای شاتر

دوربین جلو با 2 مگاپیکسل

ویدئو

فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی 1080P

پشتبانی از فرمت‌‌های: H.264, MPEG-4, H.263, VC-1, WMV7, WMV8, Sorenson Spark, MP43,

VP8, HEVC

 صدا

جک 3.5 میلیمتری هدفون

پشتیبانی از فرمت‌های: MP3, AAC/AAC+/eAAC+, WMA, FLAC, AMR-NB/WB, Vorbis(OGG), WAV

برنامه‌ها

Samsung Hub

Samsung Apps / Kies

Samsung TouchWiz / Magazine UX

Samsung KNOX (stub), Samsung e-Meeting, Side Sync 3.0 (stub)

Bloomberg Businessweek+, Dropbox

Evernote, Hancom Office for Android, NY Times

Remote PC, Sketchbook Pro (stub), WebEx Meetings 

برنامه‌های قابل دانلود رایگان

Samsung ChatON, Link, Group Play

Bitcasa, Blurb, Easilydo Pro, LIVESPORT.TV, LinkedIn, Oxford Advanced Learner’s A-Z,Bloomberg Businessweek

سرویس‌های تلفن همراه گوگل

Chrome, Search, Gmail, Google+, Maps, Play Books

Play Movies, Play Music, Play Store, Hangouts

Voice Search, YouTube, Google Settings, Play Games, Photos, Drive, Play Newsstand

قابلیت‌های اتصال

وای-فای، وای-فای دایرکت، بلوتوث نسخه 4، یو اس بی نسخه 2، AllShareCast

مکان‌یاب

GPS + GLONASS 

سنسور

 شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ژئو-مغناطیس، نورسنج، Hall

 حافظه

2 گیگابایت حافظه رم

حافظه داخلی 32/16 گیگابایتی، قابلیت افزایش حافظه از طریق درگاه میکرو اس دی تا 64 گیگابایت

 اندازه/وزن

243.1 در  171.4 در 7.3 میلی‌متر

469 گرم (نسخه وای-فای+3G) و 477 گرم (نسخهLTE)

 باتری

8200 میلی آمپر ساعت

فرستنده IR

دارد

نظر شما در رابطه با Galaxy Tab Pro 10.1 سامسونگ چیست؟ آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات