اپل گزارش قوی‌ترین فصل مالی تاریخ خود را ارایه کرد: ۱۳.۱ میلیارد دلار سود خالص از درآمد ۵۷.۶ میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم 2013

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز اپل نیز گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ را ارایه کرد. این کمپانی در فصل پایانی سال گذشته توانسته ۵۷.۶ میلیارد دلار درآمد و متقابلا ۱۳.۱ میلیارد دلار سود (با کسر هزینه‌های غیرعملیاتی) بدست آورد که به موجب آن بابت هر سهم از سهام این شرکت ۱۴.۵۰ دلار تعلق می‌گیرد.
تبلیغات

اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ درآمد ۵۷.۶ میلیارد را بدست آورده که نسبت به درآمد ۵۴.۵ میلیاردی این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ رشد داشته  است. اما نکته جالب آن است که علی رغم افزایش درآمد اپل در این فصل نسبت به دوره مشابه در سال قبل، سود این شرکت تغییر چندانی نکرده است.

۶۳ درصد از درآمد اپل خارج از خاک امریکا بدست آمده است و اپل بابت هر سهم از سهام این شرکت ۳.۰۵ دلار سود پرداخت خواهد کرد.

Q42013

نکته جذاب برای اپل، پول نقد ۱۵۸.۸ میلیارد دلاری است که در حساب‌های این شرکت حفظ خواهند شد.

اپل در فصل پایانی سال ۲۰۱۳ توانسته رکورد فروش ۵۱ میلیون دستگاه آیفون را ثبت کند و این در حالی است که در همین فاصله زمانی در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۷.۸ میلیون دستگاه از تلفن‌های هوشمند خود را به فروش برساند. اپل تاکنون ۴۷۲.۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده است. این کمپانی همچنین در پرمنفعت‌ترین فصل خود، ۲۶ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده که نسبت به ۲۲.۸۶ میلیون دستگاه سال پیش از آن، رشد قابل قبولی داشته است.

اپل همچنین ۴.۸ میلیون دستگاه کامپیوتر مک را در سه ماهه چهارم سال گذشته به فروش رسانده که در مقایسه با فروش ۴.۰۶ میلیون دستگاه در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۲، رشد اندکی را داشته است.

تیم کوک در این باره گفت:

ما واقعا خوشحال هستیم که توانستیم رکورد فروش تازه‌ای برای آیفون و آیپد ثبت کنیم. علاوه بر این، بازده فروش محصولات مک و همچنین رشد آیتونز نیز قابل ملاحظه بوده است. ما عاشق مشتریان راضی و وفادار هستیم و به سرمایه گزاری سنگین خود برای آینده ادامه خواهیم داد تا تجربه مشتریان در استفاده از محصولات و سرویس‌های آینده خود را بهبود بخشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات