هزینه تولید iPad Air برای اپل حدود 274 دلار یعنی 42 دلار ارزان‌تر از آیپد 3 است!

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
پس از انجام کالبدشکافی بر روی iPad Air، هزینه کلی تک تک قطعات بکار رفته در این تبلت باریک و سبک اپل به همراه هزینه‌های تولید محصول مشخص شده است. نکته جالب توجه در این میان، سود بیشتری است که آیپد ایر نسبت به آیپد 4 روانه حساب‌های اپل می‌کند.
تبلیغات

آیپد ایر از هر نظر بهتر از آیپد نسل چهارم است. این تبلت، باریک‌تر، سبک‌تر و به مراتب سریع‌تر از آیپدهای قبلی است و صفحه نمایش IGZO آن نیز به مراتب بهینه‌تر از آیپد 4  عمل می‌کند.

حال براساس کالبدشکافی که برروی آیپد ایر صورت گرفته، قیمت تمام شده این محصول برای اپل حدود 274 دلار (نسخه 16 گیگابایت وای-فای) تخمین زده شده است. این بدین معناست که اپل سود بسیار خوب 225 دلاری را از فروش هر دستگاه آیپد ایر بدست می‌آورد. آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهند که استقبال کاربران از iPad Air چندبرابر آیپد 4 بوده است.

نکته جالب‌تر دیگر در باره قیمت گذاری آیپد ایر مربوط به نسخه 128 گیگابایتی این تبلت است که قیمت تمام شده آن برای اپل حدود 361 دلار تخمین زده شده که با قیمت 929 دلار عرضه می‌شود.

در نهایت شاید بد نباشد که بدانید، قیمت تمام شده آیپد نسل سوم برابر 316 دلار محاسبه شده بود و این بدین معناست که فروش هر دستگاه آیپد ایر نزدیک به 42 دلار سود بیشتر را برای اپل به ارمغان می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات