سرمایه‌گذاری 2.9 میلیون دلاری دارپا برای توسعه اسکلت کمکی پوشیدنی

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که از اسکلت‌های روباتیک صحبت می‌کنیم، اولین تصویر ذهنی یک اسکلت فلزی زمخت است، تصویری که منشا آن پروژه‌های متعددی برای ساخت چنین ابزار‌های کمکی است. حال آنکه محققان در دانشگاه هاروارد اسکلتی کمکی توسعه داده‌اند که شباهتی به نمونه‌های پیشین توسعه یاقته ندارد و این اسکلت را می‌‌توان چنین لباس بر تن کرد.
تبلیغات

این اسکلت Soft Exosuit نام دارد که از موادی سبک‌وزن و نرم توسعه یافته است. دانشگاه هاروارد و تیم تحقیقاتی مورد نظر برای سال‌ها است که روی این پروژه کار می‌کنند، اما هم‌اکنون دارپا برای پیشبرد هر چه سریع‌تر اهداف این پروژه‌، سرمایه‌گذاری ۲.۹ میلیون دلاری را برای توسعه‌ی اسکلت نرم و سبک‌وزن هاروارد به انجام رسانده است. در حال حاضر می‌توان این اسکلت کمکی را بصورت یک شلوار بر تن کرد که هدف از ساخت آن تقلید و پیاده‌سازی نحوه‌ی کارکرد ماهیچه‌ها و تاندون‌ها و مفاصلی است که در راه‌رفتن انسان دخیل است. استفاده از سنسورهایی منعطف در داخل بند‌های که ساختار اصلی این اسکلت را تشکیل می‌دهد، قابلیت کنترل حرکات را در اختیار میکروپروسسوری قرار می‌دهد که با انرژی بسیار پایینی کار می‌کند.

دارپا سرمایه‌گذاری ۲.۹ میلیون دلاری خود را تحت پروژه‌ی Warrior Web Program به انجام رسانده است که هدف از آن حمایت از پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که ماحصل آن دستیابی به فناوری‌های جدید برای ممانعت از آسیب رسیدن به سربازها در میدان‌های نبرد است. از این‌رو باید Soft Exosuit را نیز در سال‌های آتی بر تن سربازان آمریکایی ببینیم. توسعه‌دهندگان و محققان این پروژه‌ اعتقاد دارند که افراد سالم نیز می‌توانند این اسکلت را در کنار افرادی که از ناتوانی‌هایی حرکتی رنج می‌برند، استفاده کنند، از این‌رو تیم توسعه‌دهنده‌ی در پی همکاری با مراکز درمانی و پزشکی است تا نسخه‌هایی از اسکلت خود را برای توانبخشی و درمان افرادی که مشکلات حرکتی دارند، بکار گیرد.

 لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات