A7 توسط سامسونگ و M7 نیز توسط NXP تولید شده است

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
کارشناسان Chipwork آزمایشات عمیقی را برروی تراشه‌های بکار رفته در آیفون 5s انجام داده‌اند و متوجه شده‌اند که A7 اپل توسط سامسونگ تولید شده و M7 نیز یک چیپ مستقل از تولیدات شرکت NXP است.
تبلیغات

اپل سرمایه گذاری بزرگی را در شرکت تایوانی TSMC که در زمینه تولید نیمه هادی‌ها فعال است، انجام داد و بسیاری بر این باور بودند که سیستم-روی-یک-چیپ جدید این شرکت با نام A7 نیز توسط این کمپانی تولید می‌شود، اما حالا تحقیقات نشان داده که A7 را سامسونگ تولید کرده!

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تراشه A7 براساس معماری ARMv8 و با معماری اختصاصی هسته‌ها توسط اپل طراحی شده ، اما تولید آن برعهده سامسونگ بوده است.امروز سامسونگ نیز این موضوع را تایید نموده و گفته است که A7 در کارخانه‌های نیمه‌هادی این شرکت تولید شده‌ است.

چیپ‌ورک همچنین وجود تراشه کمکی M7 را نیز برروی برد اصلی تایید نموده و سازنده آن را کمپانی NXP اعلام نموده است.

M7 بر روی برد اصلی آیفون با نام NXP LPC18A1 قرار گرفته است. تراشه‌های سری LPC1800 شرکت NXP براساس میکروکنترلرهای Cortex-M3 ساخته می‌شوند. این توافق برای NXP یک دست آورد بزرگ به حساب می‌آید و احتمالا درآمد قابل ملاحظه‌ای نیز از بابت فروش تراشه M7 به اپل بدست خواهد آورد.

تراشه M7 وظیفه پردازش و ترجمه ورودی سنسورهای آیفون شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب‌سنج را برعهده دارد. اپل با این اقدام خود بار پردازشی این سنسورها را از دوش پردازنده اصلی برداشته تا علاوه بر افزایش بازده دستگاه، بر مصرف انرژی نیز کنترل بهتری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات