iTunes Radio با عبور از اسپاتیفای، اکنون سومین سرویس محبوب در زمینه استریم موسیقی است

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
سرویس آنلاین موسیقی اپل با کنار زدن سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای، اکنون در جایگاه سوم در بین کاربران آمریکایی قرار دارد و حالا نیز در صدد شکست‌دادن سرویس iHeartRadio است که در حال حاضر رتبه دوم را در اختیار دارد.
تبلیغات

iTunes Radio تنها شش ماه عمر دارد؛ اما در همین زمان کوتاه، موفق شده تا به سومین سرویس استریم موسیقی محبوب در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود.

این آمار که توسط مؤسسه ادیسون منتشر شده، حاصل یک نظرسنجی است که بر روی بیش از 2,000 نفر از شهروندان آمریکایی انجام شده است. حدود 6 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که از سرویس اسپاتیفای و 9 درصد نیز از سرویس iHeartRadio استفاده می‌کنند.

chartoftheday 1982 Music Streaming Services in the United States n

سرویس پاندورا نیز با کسب 31 درصد از آراء، همچنان یکه تاز این نظرسنجی است.

سرویس iTunes Radio که شهریور ماه گذشته به طور رسمی آغاز به کار کرد، کمتر از یک ماه پس از معرفی توانست پذیرای چیزی در حدود 20 میلیون نفر از کاربران باشد. پاندورا نیز در حال حاضر بیش از 70 میلیون کاربر فعال در آمریکا، زلاند نو و استرالیا دارد. لازم به ذکر است که پاندورا از سال 2005 میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر نزدیک به 9 سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد.

بدیهی است که گوش‌دادن به موسیقی، آن هم به صورت آنلاین، موضوعی نیست که باعث شود کاربران، تنها یک سرویس را به صورت انحصاری انتخاب نمایند. بسیاری از کاربران، در آن واحد از چند سرویس استریم موسیقی طی بازه‌های زمانی گوناگون استفاده می‌کنند؛ اما وجه تمایز سرویس اپل با سایر سرویس‌ها در این است که سرویس آیتونز این کمپانی در حال حاضر بیش از 600 میلیون کاربر دارد و همین موضوع گویای این است که iTunes Radio فضای بسیار زیادی را برای رشد در پیش دارد.

نظر شما در مورد نتایج این نظرسنجی چیست؟ آیا آیتونز رادیو می‌تواند رتبه نخست را از آن خود کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات