نرم‌افزار Google Camera به Play Store اضافه شد

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا شایعاتی مبنی بر تصمیم گوگل برای ارائه نرم‌افزار دوربین، شنیده بودیم. سرانجام گوگل این نرم‌افزار را با رابط کاربری جدید و ویژگی‌های جالب دیگر در Play Store عرضه کرد. برای آشنایی کوتاه با این APP با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از ویژگی‌های جالب نرم‌افزار Google Camera در مقایسه با نرم افزارهای دوربین مرسوم در گوشی‌های هوشمند، قابلیت Lens Blur است. با استفاده از این قابلیت می توان عکس‌هایی با افکت Bokeh انداخت که معمولا تهیه چنین عکس‌هایی در گوشی‌های هوشمند کار دشواری است.

Lens-Blur---Sascha-Haeberling

اچ‌تی‌سی برای ایجاد این قابلیت از دو دوربین در پشت گوشی خود استفاده نموده است ولی گوگل برای این موضوع یک راه حل نرم‌افزاری ارائه کرده است. طرز کار این نرم‌افزار بسیار ساده است، کافی است تا پس از آن که عکس انداختید، گوشی را اندکی به سمت بالا بگردانید، باقی کار توسط نرم‌افزار گوگل انجام خواهد شد. اگرچه این کار به سادگی فشردن یک دکمه نیست اما به اندازه کافی خوب کار می کند که دیگر نیازی به خرید یک وسیله دیگر برای بهره‌مندی از این‌گونه افکت‌ها نداشته باشیم.

Lens-Blur---Karen-Hutton11

قابلیت دیگری که در نرم افزار Google Camera وجود دارد، Photo Spheres است. این ویژگی در اندروید 4.2 اضافه شده بود اما بسیاری از تولید کنندگان تلفن‌های همراه آن را از نرم‌افزار دوربین خود حذف نمودند. اما حالا به لطف نصب نرم‌افزار دوربین گوگل (که برای نصبش به اندروید 4.4 نیاز دارید) می‌توانید قابلیت Photo Spheres را در اختیار داشته باشید. گوگل همچنین عملکرد پانوراما را در این نرم افزار بهبود داده است.

رابط کاربری این نرم‌افزار چندان چنگی به دل نمی‌زند. طبق معمول با کشیدن دست از چپ به راست حالات مختلف عکسبرداری (Photo Sphere, Pano, Lens Blur, Camera, and Video) و با کشیدن دست از راست به چپ آلبوم تصاویر خود را مشاهده می‌نماییم. سایر امکانات نظیر روشن و خاموش کردن فلش و فعال سازی دوربین جلو گوشی در یک منو کشویی، پنهان شده‌اند.اما یک نکته جالب در مورد رابط کاربری، حالت فیلم‌برداری آن است.

Google-Camera-000002

اگر حین فیلم‌برداری گوشی خود را به صورت عمودی (Portrait Mode) گرفته باشید یک انیمیشن بطور مرتب به شما پیشنهاد می‌دهد تا گوشی خود را بچرخانید و بطور افقی (Landscape Mode) فیلم‌برداری کنید. این ویژگی محبوب من است چرا که یکی از بدترین موارد ممکن، فیلم‌برداری در حالت عمودی است. شما از چه نرم‌افزاری برای دوربین گوشی خود استفاده می‌کنید؟ لطفا در قسمت نظرات تجربیات خود را با ما و سایر دوستان زومیتی در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات