Dr.Dre با انتشار ویدئویی شایعات خرید کمپانی Beats Audio توسط اپل را تایید کرد

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
از عصر پنجشنبه شایعاتی به گوش رسیده است که حکایت از مذاکرات اپل با Beats Audio برای خرید این کمپانی به قیمت 3.2 میلیارد دلار دارد. به‌نظر می‌رسد Lavine و Dr.Dre که دو موسس این کمپانی هستند، با خرید کمپانی خود توسط اپل مخالفت چندانی ندارند، چرا که ویدئویی که امروز صبح توسط Dr.Dre منتشر شده، نشان از رضایت وی دارد.
تبلیغات

این ویدئو در در صفحه‌ی Tyrese Gibson، یکی از خوانندگان سبک R&B منتشر شده است که در آن Dr.Dre از تبدیل شدن به اولین خواننده‌ی رپ میلیاردر در ساحل غربی ایالات متحده اظهار خوشحالی می‌نماید. پس از انتشار شایعات در مورد احتمال خرید کمپانی Beats Audio توسط اپل، ارزش سهام این کمپانی با صعود همراه بود، بطوریکه ارزش کل سهام Dr.Dre به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

Dr.Dre هم‌اکنون 20 تا 25 درصد از سهام کمپانی را در اختیار دارد که با در نظر کسر بخشی از آن به علت مالیات، 800 میلیون دلار برای این خواننده‌ی رپ باقی خواهد ماند. هرچند این ثروت وی را در لیست ۴۰۰ تایی مجله‌ی فوربس قرار نخواهد داد، اما یقیناً لقب ثروتمندترین خواننده‌ی هیپ‌هاپ را از آن وی خواهد کرد.

همچنین نباید گزارش منتشر شده در وال‌استریت‌ژورنال را در مورد ملحق شدن Lovine و Dr.Dre به مجموعه‌ی مدیران ارشد کوپرتینوهایی را نادیده گرفت. وال‌استریت‌ژورنال براساس گفته‌های منابعی که به جریانات جاری نزدیک هستند، احتمال ورود Dr.Dre و Lovine را به‌عنوان بنیان‌گذاران Beats Audio به جمع مدیران اپل، بالا عنوان کرده است.

این گزارش در مورد نحوه‌ی همکاری این دو با کمپانی سخنی به میان نیاورده است، یعنی هنوز مشخص نیست که آیا این دو فرد بصورت تمام وقت در اختیار اپل خواهند بود یا برای شرکت در برخی جلسات به کوپرتینویی‌ها خواهند پیوست. انتظار می‌رود Lovine‌ در صورت تحقق این خرید راهی کمپانی Interscope Geffen A&M شده و بر صندلی ریاست آن تکیه بزند. لازم به ذکر است که 14 درصد از سهام Beats در اختیار Universal است که هم‌اکنون مالکیت Interscope را نیز در اختیار دارد و با خرید Beats توسط اپل، 500 میلیون دلار نصیب آن خواهد شد. این کمپانی با ستارگان نام آشنایی همکاری می‌کند که می‌توان از گکروه U2 نام برد. همچنین برخی از شنیده‌ها حکایت از انتساب Lovine به سمت مشاور مخصوص تیم‌کوک، مدیرعامل اپل دارند.

باید تا نهایی شدن و اعلام رسمی این خرید منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات