آیا رفتار زن‌ها و مردها هنگام بازی کردن با تلفن‌های هوشمند یکسان است؟

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس تحقیقاتی که طبق یک پژوهش توسط شرکت‌های Harris Interactive و Amazon صورت گرفته، نحوه رویکرد زن‌ها و مردها در بازی‌های موبایل مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیقات نتایج جالبی بدست آمده است که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

در دنیای بازی‌های موبایل، زن‌ها و مردها به یک نسبت درگیر بازی‌های موبایل می‌شوند. آمارها نشان می‌دهند که ۵۰ درصد از اشخاصی که به انجام بازی‌های موبایل می‌پردازند خانم هستند و نیم دیگر آن‌ها نیز مرد هستند. ولی نحوه رویکرد آنها به بازی‌ها با یکدیگر یکسان نیست.

این پژوهش چهارشنبه از طریق شرکت Harris Interactive که یکی از تحلیلگران داده‌ است، منتشر شد که نگاه دقیق‌تری به بازی‌های موبایل و جنسیت اشخاصی که مشغول آن‌ها هستند، داشته است. طبق مصاحبه‌ای که از ۸۸۰ گیمر موبایل بزرگسال آمریکایی صورت گرفته نتیجه تحقیقات با ۳ نکته بارز جمع بندی همراه شده: مردها بیشتر اهل رقابت هستند تا زن‌ها؛ مردها بیشتر تمایل دارند تا رکوردهای خود را به اشتراک بگذارند؛ و خانم‌ها بیشتر به سمت اجرای بازی‌های رایگان تمایل دارند.

خانم‌هایی‌ که اهل بازی‌های موبایل هستند بیشتر دوست دارند به انجام بازی‌های رایگان بپردازند، حتی حاضر هستند پاپ آپ‌های تبلیغاتی آزار دهند را نیز تحمل کنند ولی وجهی بابت خرید نسخه بدون تبلیغ بازی پرداخت نکنند. (به نظر می‌رسد خانم‌های آمریکایی از این نظر شباهت زیادی با ایرانی‌ها دارند). هشتاد و چهار درصد از خانم‌ها گفته‌اند که بازی‌های رایگان را ترجیح می‌دهند و این درحالی است که ۷۷ درصد آقایان اقدام به خرید بازی‌ کرده‌اند. البته ۲۷ درصد خانم‌ها در آینده بازی‌‌ را خریداری خواهند کرد.

مطابق گزارش Harris مردها بیشتر اهل رقابت هستند و بیشتر دوست دارند خبرهای بردهایشان را به اشتراک بگذارند. ۵۳ درصد از مردها احساس رقابت می‌کنند. این میزان در خانم‌ها ۴۵ درصد است. همچنین ۴۳ درصد از خانم‌ها نتایج مطلوبی که در بازی کسب کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. ۵۳ درصد از آقایان هم با رقبا مشغول به کری خواندن درباره نتایج هستند. طبق داده‌های بدست آماده از این پژوهش خانم ‌ها بیشتر از آقایون تمایل دارند تا در زمینه اشتراک گذاری رکوردهای خود در در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند. از شرکت کننده‌گان این پژوهشن پرسیده شد که وقتی در بازی مورد علاقه‌شان بالاترین امتیاز (Top (Score را به دست می‌آورند بازخوردشان چگونه است، آقایون به روش‌های گوناگون اقدام به اشتراک گذاری نتیجه خود در محیط‌های مجازی عمومی می‌کنند.

این پژوهش حاصل کار تیمی شرکت Amazon و Harris است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات