Live Listen: امکانی که آیفون را به یک میکروفون راه دور تبدیل می‌کند

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته، فرم ثبت نام‌ تجاری (Trademark) جدیدی از سوی اپل تکمیل شد که حاوی توضیحاتی درباره سرویسی به نام Live Listen بوده است. اما Live Listen چیست؟ برای آشنایی با ابتدایی با این سرویس، می‌توانید از Settings وارد بخش General و سپس Accessibility شده و Hearing Aid را فعال کنید. در ادامه نیز به همین سرویس خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ادامه آماده‌سازی‌های اپل برای معرفی آیفون جدید، که بنا به خبرهای منتشر شده در تاریخ ۱۹ شهریور اتفاق خواهد افتاد، این کمپانی، هفته گذشته فرم درخواست ثبت نام تجاری جدیدی را برای سرویسی به نام Live Listen تکمیل کرده است. این فرم، توضیحاتی درباره جزئیات این سرویس ارائه ننموده و در آن تنها به کاربردهای بالقوه آن، روی دستگاه‌ها اشاره گردیده است. با وجود این اگر مشتاق هستید با این سرویس بیشتر آشنا شوید، در آیفون خود به مسیری که بالا اشاره شد بروید و کاربردهای Live Listen آینده را تجربه کنید.

اولین اطلاعات این سرویس، در یکی از گروه‌های گوگل منتشر شد. در آن زمان، واین مریت (Wayne Merritt)، درباره ویژگی Hearing Aid و سازگاری آن با بلوتوث سخن گفته و موضوع Live Listen را مطرح نمود:

Live Listen، به آیفون کمک می‌کند تا مانند یک میکروفون عمل کند. این سرویس صداهای اطراف را دریافت و آن را به Hearing Aid می‌فرستد. براساس گفته‌های یک فرد شنوایی‌سنج، همین ویژگی به افراد ناتوان امکان می‌دهد سالانه نزدیک به ۲۵۰ دلار صرفه‌جویی داشته باشند. من این سرویس را به کمک تریپل‌کلیک (سه کلیک پشت سرهم) روی کلید Home فراخوانی کردم. البته این نوع فراخوانی زیاد ضروری نیست، چون با فعال‌سازی Hearing Aid سرویس VoiceOver هم راه‌اندازی می‌شود.

گویا آقای کوین تافل، نگارنده اصلی، هم این سرویس را روی آیفون 4S همسرش که مجهز نسخه آخرین 6 iOS بود، آزمایش کرد و همانند آیفون ۵ با iOS 7 به خوبی کار کرد.

پر کردن فرم نام تجاری برای Live Listen به این معنی نیست که به‌زودی در iOS 7 و آیفون جدید فعال می‌شود البته دور از انتظار نیست که در ماه‌های آینده Hearing Aid، سازگار با طریق هدست و میکروفون دوم دستگاه معرفی شود.

براساس اطلاعات اولیه‌ای که از Live Listen به دست آمده، باید انتظار چیزی بسیار فراتر از Hearing Aid را داشت که دامنه کاربرد آن می‌تواند به محصولات دیگر، دستگاه‌های واسطه و حتی Apple TV کشیده می‌شود. به کمک Live Listen از آیفون خود درخواست کنید و سیری دستور شما را به خوبی انجام می‌دهد، چیزی شبیه دستیار صوتی موتو ایکس.

باید دید این سرویس چگونه جای خود را در آیفون بعدی و iOS 7 باز می‌کند. نظر شما درباره این سرویس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات