حمل و نقل رایگان تا فروشگاه، ماحصل پتنت جدید تبلیغات در گوگل است

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در تمامی حوزه‌های زندگی بشری ریشه دوانده است. این کمپانی در آخرین اقدام خود پتنتی را ثبت کرده که براساس آن فروشگاه‌های فیزیکی عرضه محصولات می‌توانند در تبلیغات آنلاین خود پیشنهاد حمل تا فروشگاه را برای شخصی که در حال مشاهده‌ی آگهی این کمپانی است، ارائه کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات این پتنت بپردازیم.
تبلیغات

این پتنت در باره‌ی انجام محاسباتی است که کمپانی‌های عرضه‌ی محصولات انجام خواهند داد. برای مثال این کمپانی‌ها با توجه به علایق شما تبلیغاتی را برای شما نمایش خواهند داد و براساس کالاهای موردنظر، محاسباتی را انجام می‌دهند. محاسبات شامل ارزیابی احتمال خرید شما از این فروشگاه و سود حاصل است که در صورت دستیابی به معیارهای مدنظر فروشگاه، کاربران قادر خواهند بود تا از پیشنهاد حمل و نقل رایگان تا فروشگاه بهره‌مند شوند.

تعداد محدودی فروشگاه وجود دارند که مطمئنا علاقمند به انجام محاسباتی آنی برای افزایش درآمد خود هستند. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که درصدد خرید خودرو است. فرض کنید او در حال جستجو در اینترنت باشد، در این‌صورت می‌توان براساس اطلاعات حاصل از جستجو، پیشنهاد انتقال رایگان وی به یکی از فروشگاه‌های شرکت کننده در این طرح را داد که حرکتی هوشمندانه است. یعنی می‌توان تبلیغاتی را براساس نوع خودروی مدنظر کاربر، به وی نمایش داد که حاوی امکان حمل و نقل رایگان تا مکان فروشگاه نیز باشد.

مطمئنا این امکان برای همه‌ی کالاها ممکن نیست، چراکه جستجو برای یک نخ‌دندان یا محصولات مصرفی ارزان‌قیمت ارزش حمل‌ونقل رایگان را ندارد تا کمپانی‌ها چنین پیشنهادی را به خریدار مشاهد کننده‌ی تبلیغ ارائه دهند.

محاسبات انجام شده به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. برای مثال می‌توان محل کنونی کاربر، جاده‌ها و مسیرهای مورد علاقه‌ی کاربر و همچنین وسایل حمل و نقل مورد علاقه‌ی کاربر (قطار، اتوبوس، مترو یا خودرو) را به‌عنوان فاکتورهای مهمی عنوان کرد که در انجام محاسبات نقش غیرقابل انکاری دارند. همچنین الگوی زندگی روزانه‌ی کاربر و خریدهای انجام شده توسط وی، کمپانی‌های تبلیغاتی را مجاب به انجام محاسباتی کرده است تا کاربران را به فروشگاه‌های متفاوتی در مکان‌های متنوع حمل کنند.از‌این‌رو احتمال مراجعه‌ی کاربران و خریداران به فروشگاه‌ها افزایش می یابد، چراکه موانع موجود در این راه توسط کمپانی‌های تبلیغاتی با حمل و نقل آسان از طریق انجام محاسبات و تضمین سود کسب شده، ممکن می شود.

صنعت تبلیغات اصلی‌ترین منبع کسب درآمد‌های گوگل و به بیان دیگر شریان‌اصلی حیات گوگل است، از‌این‌رو یافتن روش‌های نوین برای جذب مشتریان، اقدامی است که پیشرفت روزافزون این کمپانی را ممکن می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات