اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به تبلت Galaxy Note Pro 12 اینچی

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۶
مطالعه 6 دقیقه
اگر اخبار داغ این روزهای زومیت را از محل CES 2014 دنبال کرده باشید، مطمئنا خبرهای مرتبط با رونمایی سامسونگ از نسل جدید تبلت‌های خود را نیز خوانده‌اید و تا حدودی در جریان جزئیات پرچم‌داران جدید این غول کره‌ای در دنیای تبلت‌ها قرار گرفته‌اید. در میان سه محصول معرفی شده، Galaxy Note Pro با 12 اینچ سایز، بزرگ‌ترین تبلت معرفی شده از سوی کمپانی سامسونگ است. اگر می‌خواهید اکنون، تمام آنچه که می‌توان روی کاغذ در رابطه با Galaxy Note Pro 12 نوشت را در کنار تجربه عملی از کار با این محصول بدانید، با اولین نگاه نزدیک اختصاصی زومیت از لاس‌وگاس همراه باشید.
تبلیغات

برادر بزرگتر پرچم‌داران جدید سامسونگ Galaxy Note Pro 12 نام دارد که ویژگی‌های سخت‌افزاری معدودی آن را از دو برادر کوچکترش متمایز کرده است. اولین و بارزترین تفاوت آن صفحه‌نمایش 12.1 اینچی آن است که اگرچه ابعادی بزرگ و خاص را برایش به ارمغان آورده، ولی فضای بیشتری را برای کار با چند برنامه به‌طور هم‌زمان و تایپ راحت‌تر یا نمایش فیلم و بازی، در اختیار مخاطب خود قرار داده است. نمایشگر WQXGA با شفافیت کریستال (Crystal Clear) و با رزولوشن 4 مگاپیکسل و ابعاد 2560 در 1600، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از کار با این تبلت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. زاویه دید این نمایشگر مناسب بوده و ما در حین کار با این تبلت در زوایای مختلف، افت کیفیت قابل توجهی مشاهده نکردیم. هر چند ما تجربه کار با این تبلت را در زیر نور آفتاب نداشتیم، ولی به نظر می‌رسد میزان روشنایی آن در زیر نور شدید هم مناسب بوده و کار با آن آزار دهنده نباشد.

IMG 1795

دیگر تفاوت سخت‌افزاری آن با برادران کوچکترش، استفاده از 3 گیگابایت رم است که به معنای افزایش 1 گیگابایتی‌اش در مقایسه با دو تبلت دیگر است. رم مورد استفاده در این تبلت ار نوع DDR3 بوده و برای تبلتی با این سطح از کارایی بسیار مناسب و سریع است.

سایر جزئیات سخت‌افزاری Galaxy Note Pro 12 مشابه دو تبلت دیگر است. استفاده از پردازنده اسنپدراگون 800 با چهار هسته و فرکانس پردازشی 2.3 گیگاهرتز، دوربین پشتی 8 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل، حافظه داخلی 32/64 گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق درگاه microSD تا 64 گیگابایت، قلم هوشمند S Pen و باتری 9500 میلی‌آمپری، این تبلت را از هر نظر سریع، قدرتمند و بروز ساخته است. به لطف این سخت‌افزار حرفه‌ای ما در حین کار با این تبلت و اجرای چندین برنامه هم‌زمان هیچ‌گونه تأخیر و افت سرعتی مشاهده نکردیم.

قاب، دکمه ها و جنس پشت تبلت نیز در هر سه مدل مشابه است. جنس بدنه پشتی Galaxy Note Pro 12 از چرم مصنوعی است که علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام در دست گرفتن آن و جلوگیری از سر خوردن، دغدغه کاربر از جذب اثر انگشت و لک برداشتن تبلت را نیز از بین می‌برد.

IMG 1804

از لحاظ نرم‌افزاری نیز این سه تبلت باز هم وضعیت مشابهی دارند. گلکسی نوت پرو 12 از اندروید 4.4 یا همان کیت‌کت بصورت پیش‌فرض بهره می‌برد. آنچه در اولین نگاه نظر ما را به خود جلب کرد، بهبود قابل توجه رابط گرافیکی تبلت بود که حال و هوایی نزدیک به ویندوز 8 و محیط مترو گونه آن داشت. می‌شود فضای کاری و رابط گرافیکی نوت پرو 12 را ترکیبی از ویندوز 8 و فلیپ‌بورد تصور کرد. شما می‌توانید در این فضا به‌راحتی المان‌های دلخواه را انتخاب و آن‌ها را بصورت کاشی‌وار و در کنار هم، در صفحات اندروید استفاده نمود.

صفحه‌کلید در گلکسی نوت پرو 12 تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته و نوع چینش کلیدها، آن را به صفحه‌‌کلید رایانه نزدیک کرده است. کار با این صفحه‌کلید، به لطف تغییرات بوجود آمده در آن و البته صفحه‌نمایش بزرگ این تبلت، بسیار راحت و لذت‌بخش است.

IMG 1800

سامسونگ در این تبلت از پکیج نرم‌افزاری آفیسی استفاده کرده که بنابر ادعای این کمپانی، 80 درصد از قابلیت‌های مجموعه نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس را دارا است. هر چند به نظر ما این ادعا کمی اغراق‌گونه به نظر رسید؛ ولی حقیقت این است که ظاهر این پکیج شباهت بسیاری به برنامه‌های آفیس مایکروسافت دارد. این مجموعه از برنامه‌هایی نظیر وُرد، اکسل و پاورپوینت تشکیل شده و اغلب جزئیات خصوصا منوی این برنامه‌ها مشابه نسخه ردموندی طراحی شده‌اند. کلا کار با این برنامه‌ها برای ما جالب بود و پیچیدگی یا ایراد خاصی در عملکردشان مشاهده نکردیم.

IMG 1807

گلکسی نوت پرو 12 از پکیج نرم‌افزاری ویژه‌ای نیز برخوردار است که به گفته مسئولان سامسونگ، ارزشی معادل 700 دلار دارد. این مجموعه نرم‌افزاری شامل حق اشتراک مجموعه‌ای از بهترین سایت‌های ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنلاین کاربردی جهت تسهیل امور شخصی و کاری است.

عرضه عمومی این تبلت از فصل جاری آغاز خواهد شد. به نظر ما این تبلت اگرچه کمی بزرگ بوده و مخاطبان خود را با این سایز نامتعارف محدود خواهد ساخت، ولی به لطف سخت‌افزار بسیار بروز و قدرتمند، ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید و جذاب، قلم جادویی S Pen و البته حمایت سایت‌های معتبر و کاربردی در ارائه پکیج نرم‌افزاری رایگان برای کاربران آن، مسیری روشن در پیش روی این محصول جذاب قرار دارد و بعید است که بازخورد عمومی ناخوشایندی برای سامسونگ در پی داشته باشد.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت پرو 12:

عنوان

جزئیات

شبکه

LTE : 800/900/1800/2600+850/2100

3G : HSPA+ 21 850/900/1900/2100

پردازنده

نسخه وای-فای و 3G: اگزینوس 5 اکتا (4 هسته 1.9 گیگاهرتز + 4 هسته 1.3 گیگاهرتز

نسخه LTE: اسنپدراگون 800 - 4 هسته 2.3 گیگاهرتز

صفحه‌نمایش

12.2 اینچ - WQXGA - Super Clear LCD

سیستم‌عامل

اندروید 4.4 (کیت کت)

دوربین

دوربین پشتی با 8 مگاپیکسل، فلاش LED، وضوح‌یابی خودکار، ضریب تأخیر 0 برای شاتر

دوربین جلو با 2 مگاپیکسل

ویدئو

فیلم‌برداری با کیفیت Full HD 1080P

پشتبانی از فرمت‌‌های: H.264, MPEG-4, H.263, VC-1, WMV7, WMV8, Sorenson Spark, MP43,

VP8, HEVC

صدا

جک 3.5 میلیمتری هدفون

پشتیبانی از فرمت‌های: MP3, AAC/AAC+/eAAC+, WMA, FLAC, AMR-NB/WB, Vorbis(OGG), WAV

ویژگی‌های S Pen

- S Note(Easy Chart), S Planner

Air Command: Action Memo, Scrapbook, Screen Write, S Finder, Pen Window

Direct Pen Input

برنامه‌ها

Samsung Hub

Samsung Apps / Kies

Samsung TouchWiz / Magazine UX

Samsung KNOX (stub), Samsung e-Meeting, Side Sync 3.0 (stub)

Bloomberg Businessweek+, Dropbox

Evernote, Hancom Office for

Android

, NY Times

Remote PC, Sketchbook Pro (stub), WebEx Meetings

برنامه‌های قابل دانلود رایگان

Samsung ChatON, Link, Group Play

Bitcasa, Blurb, Easilydo Pro, LIVESPORT.TV, LinkedIn, Oxford Advanced Learner’s A-Z

سرویس‌های تلفن همراه

گوگل

Chrome, Search, Gmail, Google+, Maps, Play Books

Play Movies, Play Music, Play Store, Hangouts

Voice Search, YouTube, Google Settings, Play Games, Photos, Drive, Play Newsstand

قابلیت‌های اتصال

وای-فای، وای-فای دایرکت، بلوتوث نسخه 4، یو اس بی نسخه 3، AllShareCast

مکان‌یاب

GPS + GLONASS

سنسور

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ژئو-مغناطیس، RGB

حافظه

3 گیگابایت حافظه رم

حافظه داخلی 32/64 گیگابایتی، قابلیت افزایش حافظه از طریق درگاه میکرو اس دی تا 64 گیگابایت

اندازه/وزن

295.6 در 204 در 7.95 میلی‌متر

750 گرم (نسخه وای-فای+3G) و 753 گرم (نسخهLTE)

باتری

9500 میلی‌آمپر ساعت

فرستنده IR

دارد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات