رتبه‌بندی زبان‌های برنامه‌نویسی IEEE براساس محبوبیت، تقاضای کار و فاکتورهای دیگر

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
با نگاهی به جدول زبان‌های برنامه‌نویسی IEEE که براساس ۱۲ فاکتور و از ده منبع تهیه شده، می‌توان بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی را پیدا کرد.
تبلیغات

در صورتی که علاقمند به کدنویسی باشید و هنوز تصمیم خود برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود را نگرفته‌اید یا اگر یک برنامه‌نویس حرفه‌ای بوده و می‌خواهید محیط جدید با زبان جدیدی را برای تجربه و کار انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به جدول زبان‌های برنامه‌نویسی IEEE داشته باشید که براساس ۱۲ فاکتور و با استفاده از ده منبع تهیه شده است.

این رده‌بندی با استفاده از داده‌های موجود در ۱۲ منبع مرتبط با برنامه‌نویسی تهیه شده است که شامل سرویس جستجوی گوگل، گوگل ترندز، گیت‌هاب، وب‌سایت‌های Stack Overflow ،Hacker News، Reddit، Career Builder ،Dice ،Topsy و IEEE Explore است.

این رده‌بندی علاوه بر نمایش محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی اطلاعات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان به میزان رشد هر یک از زبان‌ها، زبان‌های محبوب در محیط‌های کاری، زبان‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی و گنجینه‌های کد متن‌باز مانند گیت‌هاب و Stack Overflow اشاره کرد. همچنین می‌توان این رده‌بندی را براساس نوع زبان‌ها که شامل زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب، برای پلتفرم‌های موبایل، تجاری و سیستم‌های نهفته تقسیم کرد.

جاوا، رتبه‌ی اول را در تمامی رده بندی‌های مورد نظر از آن خود کرده است. براساس اطلاعاتی که IEEE در مورد نحوه‌ی رتبه‌بندی منتشر کرده، این نهاد با در نظر گرفتن ۱۲ فاکتور اصلی، ده منبع ذکر شده را مورد استفاده قرار داده است. IEEE ابتدا 150 زبان‌برنامه‌نویسی مختلف را از گیت‌هاب استخراج کرده و سپس نتایج جستجوی هر یک از این زبان‌ها را در گوگل مبنایی برای فیلتر اولیه قرار داده است.

برای مثال با جستجوی X و فیلتر کردن نتایج جستجویی که در مورد زبان‌برنامه‌نویسی X است، آن را مبنایی بر رتبه‌بندی اولیه قرار داده است. سپس هر یک از ۸ منبع باقی مانده را برای فیلتر کردن هر چه بیشتر و دقیق‌تر کردن هر چه بیشتر این لیست به کار برده.

CodeInt

برای مشاهده‌ی لیست تعاملی با قابلیت فیلتر کردن نتایج اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات