مایکروسافت در حال مذاکره با سونی برای تولید تلفن‌های ویندوز فونی در سال 2014 است

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در پلتفرم ویندوز فون شرکای سخت افزاری بسیار کمی دارد و اغلب تولیدکنندگان مطرح تلفن‌همراه تمایلی به همکاری با مایکروسافت در زمینه تولید تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون ندارند. حال گزارش شده که مایکروسافت در تلاش است تا سونی را متقاعد به تولید تلفن مبتنی بر این سیستم عامل کند.
تبلیغات

براساس گزارش The Information، ردموندی‌ها در تلاش هستند تا سونی را متقاعد به تولید تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز فون کنند. هنوز مشخص نیست که این دو کمپانی در این زمینه به توافق برسند، اما اگر مذاکرات آن‌ها سرانجام خوشی داشته باشد، شاهد عرضه تلفن هوشمند ویندوز فونی سونی در نیمه سال جاری میلادی خواهیم بود.

یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال تولیدکنندگان از ویندوز فون بهای گواهی است که می‌بایست برای استفاده از این سیستم عامل به مایکروسافت بپردازند. این در حالی است که گوگل سیستم عامل پخته‌تر اندروید را بصورت مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. چندی پیش گزارش شد که مایکروسافت قصد دارد بهای گواهی استفاده از ویندوز فون را به شدت کاهش داده و یا آن را بصورت مجانی ارایه کند تا به ترتیب بتواند شرکای تجاری جدیدی را به اکوسیستم موبایل خود اضافه نماید.

همچنین گزارش‌هایی از تلاش مایکروسافت برای متقاعد نمودن شرکت بزرگ چینی ZTE نسبت به تولید مجدد ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون نیز به گوش می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پیشنهاد مایکروسافت برای سونی جذاب و جالب توجه خواهد بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات