قطعات بکار رفته در عینک گوگل تنها ۸۰ دلار ارزش دارند، اما گوگل این محصول را ۱۵۰۰ دلار می‌فروشد

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
عینک گوگل یکی از جذاب‌ترین محصولات در حال توسعه است که به اعتقاد بسیاری بهترین گجت پوشیدنی دنیا نیز محسوب می‌شود. گوگل برای طراحی و ساخت عینک گوگل سرمایه گذاری عظیمی نموده است. اما کالبدشکافی عینک‌گوگل نشان می‌دهد که قطعات بکار رفته در این محصول چندان گران نیستند.
تبلیغات

کارشناسان تک‌تک‌ قطعات بکار رفته در گوگل‌گلس را قیمت‌گذاری نموده‌اند و قیمت تمام شده محصول را محاسبه کرده‌اند. البته قیمت ۸۰ دلاری تنها مربوط به قطعات این محصول است و هزینه‌های طراحی‌، تحقیق و توسعه، بازاریابی و هزاران هزینه ریز و درشت دیگر که برای موفقیت هر محصولی ضروری هستند را شامل نمی‌شود.

گوگل در حال حاضر عینک هوشمند خود را بصورت محدود و با قیمت ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رساند. این محصول حتی هنوز نهایی نشده و شاید محصول نهایی از نظر ظاهری شبیه به عینک‌های آفتابی معمولی باشد.

احتمالا تصور می‌کنید گران‌ترین قطعه عینک گوگل، صفحه نمایش آن باشد که تصویر را به شکل خاصی در مقابل چشمان کاربر شکل می‌دهد. اما جالب است بدانید که صفحه نمایش گوگل‌گلس تنها ۵ دلار قیمت دارد. برخی از کارشناسان نیز معتقدند اگر تولید عینک گوگل به کارخانه‌های چینی سپرده شود، هزینه ساخت آن به ۳۰ دلار کاهش می‌یابد. پس مشخصا تولید عینک گوگل پرهزینه نیست. گوگل در حال حاضر عینک هوشمند خود را با حاشیه سود ۹۵ درصدی به توسعه دهندگان می‌فروشد.

سخن‌گوی گوگل در این باره اظهار نظر نموده و گفته است که این قیمت‌گذاری کاملا اشتباه است.

پیش از این شایعه شده بود که عینک گوگل در نهایت با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات