سامسونگ طرح‌های مفهومی از آینده تجارتش را به نمایش گذاشت

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برنامه استراتژیک خاصی برای تجارت دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال 2020 تصمیم دارد تا 25 درصد از تجارت خود را به این حوزه اختصاص دهد. در جریان رویدادی که به تازگی در لندن برگزا شد، سامسونگ طرح‌هایی از این که فناوری چطور می تواند در دامنه وسیعی از سناریوهای تجاری بکار رود، به نمایش گذاشت.
تبلیغات

بسیاری از ما سامسونگ را با عملکرد خوبش بعنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند دنیا می‌شناسیم ولی شاید سامسونگ بیش از هر غول فناوری دیگر در سایر حوزه‌های تجاری نیز فعالیت دارد. سامسونگ در حوزه تولید تلویزیون، لوازم خانگی، نوت‌بوک و غیره همچنین قطعات مربوط به آنها نیز فعالیت دارد. شاید سامسونگ بهترین گزینه برای طراحی فضاهای مربوط به آینده است چرا که تقریبا در هر حوزه‌ای توانایی توسعه و ساخت فناوری مورد نیاز را دارد.

به تازگی سامسونگ برخی از طرح‌های مفهومی خود را به نمایش گذاشته است. اما شاید جذاب‌ترین این طرح‌ها پیش‌نمایشی از فرود‌گاه‌های آینده از نگاه سامسونگ است. جایی که نمایشگرهای بزرگ بر روی دیوارها نصب شده‌اند تا اطلاعات و تبلیغات را نمایش دهند، فروش بلیت بصورت دیجیتالی انجام می‌شود و با بکارگیری سیستم‌های تشخیص چهره دیگر نیازی به ارائه کارت‌های شناسایی وجود ندارد.

حمل و نقل یکی از بازارهای هدف مورد نظر سامسونگ است. سه چهارم مسافران گوشی هوشمند دارند و شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند از این مزیت به صورت‌های مختلفی بهره ببرند، از دریافت آنلاین رضایت مسافران از سفر خود گرفته ( مثلا مسافری که در حال سفر با یک قطار است در حین سفر به شرکت مسافربری گزارش می‌دهد که قطار بسیار کثیف و نامرتب است و این مورد بصورت آنلاین کنترل شود) تا فروش دیجیتالی بلیت.

در تصویر زیر نمونه‌ای  در ابعاد واقعی از سالن یک فرودگاه و یک کافه می‌بینیم.

samsung2-620x

یا این سیستم که از آن بطور آزمایشی در فرودگاه Schiphol آمستردام استفاده می‌شود، موجب می‌گردد تا بجای ارائه کارت شناسایی توسط مسافران از سیستم تشخیص چهره استفاده شود.

samsung1

سیستم جالب توجه دیگری نیز توسط سامسونگ به نمایش گذاشته شده است که با استفاده از آن مسافران می توانند برای دسترسی به اطلاعات سفر، کنترل صفحه نمایش‌های بزرگ موجود در فرودگاه را بدست بگیرند. روش کار به این ترتیب است که دارنده گوشی هوشمند با دانلود کد QR، می‌تواند کنترل نمایشگرهای موجود در فرودگاه را در اختیار بگیرد و پروازها و مسیرهای مورد نظر خود را ببیند. این سیستم در حال حاضر در یکی از فرودگاه‌های سنگاپور مورد استفاده است و احتمالا  اواخر سال جاری میلادی بطور آزمایشی در فرودگاه‌های بریتانیا هم بطور آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

samsung3

همچنین سامسونگی طرحی دارد تا طی آن در مسافرتهای ریلی هم هر مسافری در مقابل خود نمایشگری برای مشاهده اطلاعات یا محتوای سرگرمکننده داشته باشد.

samsung6
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات